شناسهٔ خبر: 8502926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی:

امر به معروف و نهی از منکر بهترین راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر بهترین راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اسلام و دوری از گناه است و این فریضه الهی بسیار ارزشمند است و نباید جایگاه امر به معروف و نهی از منکر دچار تنزل شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: امروز در کشور، ترویج امر به معروف و نهی از منکر سبب سلامت جامعه اسلامی می شود.

 

امر به معروف و نهی از منکر تنها محدود به عفاف و حجاب نیست

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر را یک مبحث الهی دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در میان فرائض دینی از اولویت و اهمیت خاصی برخوردار است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان این که فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرد اظهار کرد: دامنه الهی امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است و موارد بسیاری را در جامعه شامل می‌شود و تنها محدود به عفاف و حجاب نیست.

 

تذکر لسانی امری ضروری در جامعه کنونی

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اسلام و دوری از گناه است و این فریضه الهی بسیار ارزشمند است و نباید جایگاه امر به معروف و نهی از منکر دچار تنزل شود.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با تاکید بر اینکه تذکر لسانی امری ضروری در جامعه کنونی محسوب می شود، گفت: استفاده از اقدامات تبلیغی و فرهنگی، تشویق افراد و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در کنار توجه به فریضه های مهم نماز و دعوت و ارشاد در اولویت کاری اقشار مختلف جامعه باشد.

 

اهمیت امر به معروف در آموزه های اسلامی

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطرنشان کرد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از این جهت است که این فریضه راهگشا، زمینه ساز تحقق محیطی مناسب برای عمل به واجبات دیگر به شمار می آید.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به اهمیت امر به معروف در آموزه های اسلامی، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلامی، مانند جریان خون در رگ های یک پیکر است و سهل انگاری در این باره، بی رنگ شدن دین و مرگ تدریجی امت اسلامی را در پی خواهد داشت.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: امر به معروف و نهی از منکر، از نظر عقل و شرع مقدس، از مهم ترین واجب ها، بلکه اساس شریعت حیات بخش اسلام و از برترین عبادت هاست و اساس سایر فرایض الهی است؛ از این رو، اگر این دو فریضه بزرگ الهی ترک شود، به تدریج تمام احکام اسلامی تعطیل می شود.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه بیان کرد: جامعه ای که خود را نسبت به تغییر و تحولات درونی مسؤول دانسته و در مقابل ضعف ها و کاستی ها از خود عکس العمل نشان می دهد و برای آن چاره جویی می کند، جامعه ای پویا و زنده و پرتحرک است و با قاطعیت از ارزش های خود پاسداری می کند و بدین وسیله، خود را سربلند نگاه می دارد./842/302/ب3

نظر شما