شناسهٔ خبر: 8507638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امر به معروف و نهي از منکر با همدلي و همزباني احيا شود

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / فرهنگی 1111 1394/07/24
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امیدواریم امر به معروف و نهی از منکر را با همدلی و همزبانی احیا کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد زرگر در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه تهران با اشاره به تصویب قانون احیای امر به معروف و نهی از منکر افزود: محوریت امر به معروف و نهی از منکر در این قانون به ستاد احیای این فریضه واگذار شده است.
وی گفت:‌ برای اینکه به این قانون به خوبی عمل شود باید درباره آن اطلاع رسانی شود.
حجت الاسلام زرگر افزود: در این قانون نظارت مردمی نیز با قوت و قدرت دیده شده است.
وی با بیان اینکه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر مردم باید به صحنه بیایند، گفت : در این قانون حمایت از مردم ، آمران به معروف و ناهیان از منکر و حمایت همه جانبه قضائی به خوبی دیده شده است تا مردم احساس کنند که پشتوانه قوی برای امر به معروف و نهی از منکر دارند .
حجت الاسلام زرگر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز ماه محرم افزود: یکی از دعاهای ما این است که از خدا می خواهیم که عاقبت همه ما را ختم به خیر کند و ختم به خیر شدن زندگی انسان در دنیا و آخرت در زیارت عاشورا و در عبارت اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد آمده است.
وی گفت: اگر زندگی انسان براساس زندگی پیامبر و آل پیامبر(ص) باشد ، یقینا این زندگی بهترین زندگی و آخرت آن بهترین آخرت هاست.
حجت الاسلام والمسلمین زرگر افزود: البته صرف دعا کافی نیست و انسان باید تلاش کند تا زندگی خود را براساس دستورات اهل بیت (ع) تنظیم کند .
وی گفت:‌ مطیع فرمان الهی بودن، ظلم ستیزی ، زیر بار ذلت نرفتن ، آزاد مرد بودن‌، انجام وظیفه و امر به معروف و نهی از منکر برخی از ویژگی های زندگی این بزرگواران و از مهم ترین وظایف ذاتی اهل بیت (ع) بوده است.
حجت الاسلام زرگر افزود: اگر می خواهیم عاقبت به خیر شویم، باید آنچه را که این بزرگواران انجام می دادند، انجام دهیم .
صدا و تصویر دارد.
---

نظر شما