شناسهٔ خبر: 8502708 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه گلپایگان:

احیای امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام امام حسین(ع) است

گلپایگان، اصفهان- ایرنا- امام جمعه گلپایگان با اشاره به وصیت نامه امام حسین(ع) در سفر به کربلا گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر از اهداف و فلسفه های قیام امام حسین(ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا اسماعیلی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در دفتر مصلای نماز جمعه گلپایگان بمناسبت شروع ماه محرم گفت: دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و این خود بیانگر اهمیت این موضوع است.
وی با بیان اینکه سنگ زیربنای جامعه توحیدی و اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است ،اظهار کرد:امام حسین(ع) برای اجرای این فریضه اسلامی در مقابل ظلم و منکر یزیدیان زمان، با شهادت خود و یارانش مقابله کرد تا از تباهی و آسیب های جامعه اسلامی پیشگیری کند.
امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر بر اساس آموزهای قرآنی، دینی و سخنان پیامبر عظیم الشان اسلام و امامان معصوم(ع) یک تکلیف همگانی در نظام اسلامی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی و بزرگان دین نیز بر اجرای آن تاکید دارند گفت: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دینی بخوبی اقامه شود سایر عبادات مانند نماز، روزه و زکات نیز اقامه می شود وبسیاری از آسیب های اجتماعی و بی عدالتی ها کاهش می یابد.
وی به بخشی از فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گلپایگان در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: تشکیل دو گروه لسانی از آقایان و بانوان ، بررسی راهکارهای ازدواج آسان، بحث پیرامون سبک زندگی اسلامی، رعایت تکریم مردم در جامعه، ادارات و نهادها، پیگیری برای تشکیل کمیته های امر به معروف و نهی منکر در دستگاهای اجرایی، بررسی برخی مشکلات و آسیب های اجتماعی و بیان راهکارها از موضوعاتی است که همه ماه در این ستاد طرح و بررسی شده است.
امام جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی برای دهه امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان در نظر گرفته شده است. گفت : برگزاری آیین ویژه مذهبی با برگزاری سخنرانی و زیارت عاشورا با حضور قشرهای مردم و مسوولان بمناسبت آغاز محرم و برگزاری راهپیمایی دو منظوره محکوم کردن اقدام های وحشیانه رژیم صهیونیستی و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پس از اقامه نماز جمعه (فردا) از این جمله این برنامه هاست.
وی سخنرانی یکی از مسوولان شهرستان گلپایگان در زمینه امر به معروف قبل از خطبه های نماز جمعه(فردا) و نصب بنر با موضوع امر به معروف از سوی ادارات و نهادها و اصناف در محل مصلای نماز جمعه، ادارات، اماکن عمومی و مذهبی و هیات ها را با هدف ترویج فرهنگ فریضه امر به معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه های این دهه در این شهرستان عنوان کرد.
شهرستان گلپایگان در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
پ/7138/ 6022

نظر شما