شناسهٔ خبر: 71078063 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تلفن ابری چیست؟

صاحب‌خبر -

به صورت کلی تلفن‌های سنتی نیازمند سیم کشی و هزینه‌های بالا جهت نگهداری و استفاده هستند و کسب و کارها برای استفاده از این خطوط باید هزینه‌های بالایی را پرداخت نمایند. تلفن ابری یک سیستم ارتباطی پیشرفته است، که تقریبا همه این محدودیت‌ها را برطرف نموده و سازمان‌ها می‌توانند با هزینه‌های بسیار کمتر و بدون نیاز به زیرساخت فیزیکی خاصی، ارتباطات خود را به صورت کاملاً دیجیتال حفظ نمایند. یادتان باشد که ارتباطات موثر و قابل اعتماد، ریشه‌های هر کسب و کار موفق محسوب می‌شوند. سیستم‌های تلفن ابری که با تلفن اینترنتی یا پروتکل صوتی مبتنی بر شبکه VoIP نیز شناخته می‌شوند، با بهره‌گیری از فضای ذخیره سازی ابری امروزه بسیار پر طرفدار هستند.

تلفن ابری چیست؟

تلفن تحت شبکه چگونه کار می‌کند؟

سیستم تماس تلفنی مبتنی بر ابر، صدای شما را به بسته‌های دیجیتالی کوچک تبدیل و به عنوان داده از طریق اینترنت برای گیرنده ارسال می‌نماید. به صورت کلی تلفن ابری، برای هر شخص و دستگاهی که به اینترنت متصل باشد، به راحتی در دسترس خواهد بود. تلفن IP یا VoIP شبیه به تلفن‌های سنتی است که بدون نیاز به خطوط فیزیکی تلفن، به یک شبکه رایانه‌ای و ابری متصل می‌شود تا ارتباط موثر بین کاربران صورت پذیرد.

مزایای تلفن‌های مجازی نسبت به خطوط ثابت قدیمی

با پیشرفت علم و تکنولوژی هر فناوری جدید، مزایای متعددی نسبت به روش‌های سنتی دارد. تلفن ابری نیز از این قاعده مستثنی نیست و امروز برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اهمیت بسیاری پیدا کرده است. بر خلاف تلفن‌های قدیمی برای شروع کار با تلفن ابری نیاز به هیچ سخت‌افزار خاصی نیست و نگهداری تجهیزات سرور نیز بر عهده شرکت ارائه‌دهنده خدمات است. با راه‌اندازی سیستم ابری، کارکنان می‌توانند در هر جایی که هستند شروع به برقراری ارتباط نمایند. البته برای ارتباط با مشتریان فقط به یک مرورگر و اتصال اینترنت نیاز خواهند داشت.

امکان یکپارچه‌سازی سیستم تماس با پنل اس‌ام‌اس، نظارت و مدیریت پیشرفته تماس و مهم تر از همه ارتباط در یک سیستم ابری یکپارچه که سبب می‌شود کاربران دیگر هیچگونه نگرانی بابت قطعی و کیفیت تماس‌ها نداشته باشند. برخی دیگر از ویژگی‌ها به شرح زیر است:

1) ارتباطات پیوسته

تلفن ابری، پست صوتی، پیام فوری، ویدیو کنفرانس، فکس و دیگر کانال‌های ارتباطی را در یک بستر امن به صورت یک پارچه در دسترس قرار می‌دهد. این سیستم مانند CRM با ایمیل، اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب، رسانه‌های اجتماعی و دیگر ابزارها نیز به راحتی ادغام خواهد شد.

2) برگزاری ویدیو کنفرانس

بعد از شیو کرونا و با توجه به فراگیر شدن ارتباطات از راه دور، کسب و کارها باید استفاده از روش کنفرانس ویدیویی با امنیت و دسترسی آسان را مد نظر خود قرار دهند. بسیاری از ارائه دهندگان خط ابری، ویژگی و ابزار کنفرانس ویدیویی را به عنوان بخشی از بسته‌های خود به کسب و کار شما ارائه می‌دهند. برای استفاده از این قابلیت نیازی به پرداخت هزینه اضافی به عنوان خرید یک ویژگی اضافی، ندارید.

3) برقراری تماس بین المللی

به دلیل اینترنتی بودن VoIP، هنگام ارتباط بین المللی، هزینه‌های مخابراتی از راه دور به شدت کاهش می‌یابد زیرا همانطور که همه می‌دانیم هزینه‌ تماس‌های خارجی بسیار گران محاسبه می‌شود. تماس بین المللی و از راه دور، به عنوان یکی از بهترین ویژگی‌های رایگان در اکثر بسته‌های ارتباطی VoIP گنجانده می‌شوند و نیازی به صرفه هزینه اضافی برای استفاده از آن نخواهید داشت.

4) برقراری تماس بدون محدودیت مکانی

به صورت کلی این قابلیت احتمال از دست دادن تماس‌های کاری یا مربوط به ارائه خدمات مشتریان را به شدت کاهش می‌دهد. مشتریان و کاربران شما این امکان را خواهند داشت تا از یک شماره تماس به چندین دستگاه گیرنده اتصال یابند. کارمند شما دارای یک شماره تجاری است که قابلیت همگام شدن همزمان با تلفن رومیزی یا موبایل را دارد. بنابراین اگر کارمندان شما به صورت دورکار هستند می‌توانند با همان شماره به کار خود در هر موقعیتی ادامه دهند.

5) اتوماسیون و هوش مصنوعی

در اینجا باید بگوییم با خرید تلفن ابری یک نیروی کار رایگان برای خود ایجاد کرده‌اید. در کنار بهره‌مند شدن از امکانات پیشرفته یک ابزار مدرن، در واقع نیروی کار خود را نیز افزایش داده‌اید؛ البته بدون این که در عمل کارمند جدیدی استخدام کرده باشید.

هوش مصنوعی و اتوماسیون تلفن تحت شبکه، ربات‌هایی هستند که فرآیندهای تجاری را به صورت خودکار انجام می‌دهند و نیازی به مدیریت دستی آن‌ها نخواهد بود. هوش مصنوعی مکالمه و پردازش زبان طبیعی (NPL)، کلمات و عبارات کلیدی مشخص شده را در تماس شناسایی کرده و اتوماسیون‌های از پیش تعیین شده را بر اساس آن راه اندازی می‌نماید.

به عنوان مثال، اگر مشتری تماس بگیرد و بگوید: «برای پرداخت صورت حساب کمک لازم دارم»، ابزار NPL کلمات «پرداخت» و «صورتحساب» را خواهد داد. سپس ابزارهای هوش مصنوعی و اتوماسیون، تماس گیرنده را به بخش «پرداخت صورت حساب» ارسال می‌نمایند یا به او کمک می‌کنند تا از طریق تلفن خود صورت حساب را پرداخت کنند.

6) منشی خودکار در تلفن ابری

این ویژگی یک منوی صوتی خودکار است که تماس‌ها را به صورت خودکار هدایت می‌نماید. زمانی که مشتری به این دایرکتوری خودکار متصل می‌شود با اطلاعات بخش‌های مختلف آشنا و با انتخاب شماره بخش مورد نظر خود، به آن متصل می‌شود. منشی تلفنی خودکار حجم کار کارمندان مرکز تلفن شما را کاهش خواهد داد.

قیمت تلفن ابری نسبت به تلفن‌های سنتی:

بیشتر گفته شد که خط تلفن ابری همان خطوط تلفن اینترنتی هستند که بر بستر اینترنت فعال می‌شوند. قیمت تلفن ابری به دلیل اتصال به اینترنت بسیار مقرون به صرفه تر از تلفن‌های قدیمی بوده و این خطوط قابلیت واگذاری مادام العمر را دارند.

نکسفون چیست و چرا نکسفون؟

نکسفون، تلفن ابری (تلفن تحت شبکه) ویژه استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. این سرویس، هیچ نیازی به سرور و تجهیزاتخاصی ندارد و به راحتی و تنها از طریق اینترنت و با استفاده از دستگاه تلفن،‌ پنل وب و یا اپلیکیشن موبایل امکان برقراری و دریافت تماس را برای سازمان‌ها از هر نقطه‌ای از کشور فراهم می‌آورد.

قیمت تلفن ابری نکسفون تا ۶۰٪ کمتر از سایر روش‌های ارتباطی است. همچنین با نکسفون، هر سازمانی و با هر بودجه‌ای می‌تواند سرشماره دلخواه (خط ثابت تهران و کشوری) خود را انتخاب نمایید و از امکانات متعدد نکسفون نظیر تلفن گویا، صف تماس، انتقال تماس، فکس اینترنتی و … بهره‌مند شوید.

برچسب‌ها: