به گزارش ایرنا از سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در نشست تخصصی مدارس الگوی تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: بخش عمدهای از انرژیها در آموزش و پرورش صرف آماده سازی فضا، نیروی انسانی، تجهیزات و منابع مالی می شود.
وی اضافه کرد: ماموریت اصلی ما در آموزش و پرورش توسعه بخش نرم افزاری و کیفیت بخشی به فعالیتهای آموزشی و پرورشی است و باید برنامه ریزی در این زمینه مورد توجه جدیتر قرار گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش طراحی یک نقشه راه دقیق و مدون در این مسیر را ضروری دانست و تصریح کرد: مدارس الگوی تراز بخشی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در کنار آن باید فضا، امکانات، نیروی انسانی و مدیریت در تراز سند تحول بنیادین آموزش وپرورش نیز به موازات هم رشد و تعالی پیدا کند.
محمودزاده با اشاره به اینکه رتبه بندی مدارس غیردولتی نیز از موضوعاتی است که می تواند در مسیر مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دخیل باشد، یادآورشد: اجرای شاخص های مدارس تراز و جهت گیری در این مسیر می تواند در رتبه بندی مدارس غیر دولتی موثر واقع شود.
وی با اشاره به اینکه همه پیشرفت هایی که در کشور محقق می شود بخش اعظمی از آن ناشی از تربیتی است که در مدرسه شکل گرفته است، افزود: نباید اقدامات خوب انجام شده در آموزش و پرورش را نادیده بگیریم ، البته به طور قطع انتظار و توقع از آموزش و پرورش بسیار بالاست و از این رو ست که بیشتر کاستی ها و نواقص آن مورد توجه قرار می گیرد.
در این نشست کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با تقدیر از خدمات ارزنده برخی از مدارس غیر دولتی، تصریح کرد: بسیاری از مدارس غیردولتی خیلی زودتر از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحول را در درون خود آغاز کرده اند و در مسیر مدارس الگوی تراز سند تحول قرار گرفته اند.