شناسهٔ خبر: 68596861 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نحوه استفاده از بخارشوی برای فرش در منزل

اگر قصد استفاده از بخارشویی برای فرش منزل تان را دارید، بهتر است که مراحل گفته شده در این مقاله را دنبال کنید تا علاوه بر تمیزی و پاکیزگی فرش تان، آسیبی نیز به آن وارد نکنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه استفاده از بخارشوی برای شستشوی مبل، فرش و پرده یکی از روش های رایج در بسیاری از منازل است. شستشوی فرش با بخارشوی باعث آسان تر شدن فرآیند تمیز کردن فرش در منزل می شود. دستگاه بخارشور با تولید بخار آب داغ، باعث تمیز شدن و ضدعفونی کردن فرش شما می شود. اگرچه برای تمیز کردن فرش بهتر است از خدمات قالیشویی پردیسان قم استفاده کنید و فرش تان را عمیقا شستشو دهید اما شستشوی با دستگاه بخارشوی در منزل نیز می تواند تا حد زیادی، آلودگی های فرش شما را از بین ببرد.

اگر قصد استفاده از بخارشویی برای فرش منزل تان را دارید، بهتر است که مراحل گفته شده در این مقاله را دنبال کنید تا علاوه بر تمیزی و پاکیزگی فرش تان، آسیبی نیز به آن وارد نکنید.

اقدامات اولیه برای استفاده از بخارشوی روی فرش

فرایند استفاده از بخارشوی برای فرش بسیار ساده است. بنابراین همه افراد می توانند خودشان در منزل برای شست و شو و پاکیزگی فرش خود از این روش استفاده کنند. اگرچه شستشوی فرش با بخارشوی قاعدتا نمی تواند مانند شستن فرش در قالیشویی زنبیل آباد قم باشد اما می تواند تا حد زیادی نیازهای شما را برطرف کند.

بهتر است پیش از اقدام برای استفاده از بخارشوی روی فرش، دو مورد زیر را در نظر بگیرید:

گردگیری با جاروبرقی

ابتدا پیش از هر کاری باید سعی کنید با جاروبرقی، گرد و خاک فرش را از بین ببرید. در این مرحله باید چندین مرتبه از زوایای مختلف، فرش تان را جاروبرقی بکشید تا گرد و خاک و تمام ذرات ریز و درشت آن از بین برود. این مرحله را با دقت زیادی انجام دهید تا علاوه بر سطح فرش، بتوانید آلودگی های پنهان شده لا به لای الیاف فرش را نیز از بین ببرید.

اگر قبل از بخارشوی، آلودگی های فرش را از بین نبرید، این ذرات ریز و درشت درون فرش، در هنگام شست و شو با دستگاه، باعث کدر باقی ماندن فرش شما می شوند. بهتر است که از هر 4 جهت، فرش را کاملا جاروبرقی بکشید تا آلودگی ها کاملا از بین برود.

از بین بردن لکه ها

اگر لکه هایی اعم از چای، قهوه، جوهر خودکار، چربی و… روی فرش شما وجود دارد، بهتر است که پیش از اقدام به شستشو با بخار شوی، آن ها را برطرف کنید. برای از بین بردن لکه ها، می توانید از ترکیب های طبیعی و غیرطبیعی استفاده کنید. سرکه، مایع ظرفشویی و انواع لکه برها به خوبی در این مرحله به کمک شما می آیند. تمام لکه های قدیمی و تازه روی فرش را از بین ببرید تا در حین فرایند شستشوی اصولی با بخارشوی به مشکل برنخورید.

روش استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن فرش

پس از انکه دو اقدام اولیه بالا را انجام دادید، نوبت به شستشوی فرش با بخارشوی می رسد. مراحل زیر را دنبال کنید:

شامپوفرش

در این مرحله می توانید سطح فرش را با مواد شوینده مناسبی همچون انواع شامپو فرش و یا صابون های مخصوص شستشوی فرش که در فروشگاه های مختلف پیدا می شوند، پوشش دهید. به این ترتیب هنگام استفاده از بخارشوی روی فرش، به خوبی تمامی آلودگی ها و کثیفی ها از بین می روند. ترکیب بخار آب گرم و مواد شوینده، می تواند باعث تمیز شدن عمیق فرش شما شود. دقت کنید که از مواد شوینده تنها زمانی می توانید استفاده کنید که ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از فرش تست کنید. اگر فرش تان پوسیده نشد یا رنگ آن تغییر نکرد، می توانید برای شستن کل فرش نیز از آن استفاده کنید.

استفاده از بخارشوی برای فرش

ابتدا مخزن دستگاه بخارشوی را با آب پر کنید. سپس با استفاده از سری های مخصوص فرش که در جعبه دستگه وجود دارد و یک پارچه تمیز، فرش را شستشو دهید. دستگاه بخار شوی با استفاده از بخار آب داغ باعث ضدعفونی کردن و تمیز کردن فرش شما می شود. به این ترتیب تمام میکروب ها و ویروس هایی که در الیاف فرش پنهان شده اند، به طور کامل از بین می روند.

استفاده از دستگاه بخار شوی مزایای زیادی برای شستشوی فرش شما دارد اما باید دقت کنید که این بخار آب داغ باعث آسیب زدن به فرش تان نشود. بنابراین بهتر است پیش از استفاده از این دستگاه، نکات گفته شده در دفترچه راهنمای آن را بخوانید تا به نتیجه مطلوب برسید.

شست و شوی فرش با بخار آب در قالیشویی های معتبر

همه ما می دانیم که شستشوی فرش در منزل، زمان و انرژی زیادی از ما می گیرد. همچنین در صورتی که کار با دستگاه را کامل ندانیم و یا از جنس و نوع فرش مان اطلاع نداشته باشیم، ممکن است نه تنها نتوانیم آن را تمیز کنیم، بلکه به آن آسیب هم بزنیم. این در حالی است که با سپردن فرش به قالیشویی های معتبر می توانید بدون آسیب زدن به فرش تان، آن را در کمترین زمان ممکن شستشو دهید.

همچنین گاهی فرش ها به دلیل آلودگی زیاد و وجود لکه های قدیمی، با استفاده از بخارشوی و رعایت تمام نکات بالا نیز تمیز نمی شوند. در این مواقع، بهترین گزینه استفاده از خدمات قالیشویی است. در قالیشویی های معتبر، با دستگاه های پیشرفته و تیم متخصص، فرش ها به بهترین شکل شستشو داده می شوند. همچنین شستن فرش در قالیشویی های معتبر و دارای مجوز، باعث می شود تا فرش تان آسیب نبیند. همچنین به یاد داشته باشید که شستشوی فرش در قالیشویی های مجاز باعث می شود تا سلامت و دوام و عمر فرش تان تضمین شده و افزایش پیدا کند.

قالیشویی هایی که سابقه بالایی در ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان شان دارند، با ارائه ضمانتنامه کتبی، خبال شما را بابت پاکیزگی و سلامت فرش تان راحت می کنند. به این ترتیب دغدغه شما بابت تمیز شدن و آسیب ندیدن فرش تان از بین می رود.

بنابراین با یک انتخاب درست، می توانید با خیالی کاملا آسوده، فرش های خود را به مجموعه هایی که تحت نظارت اتحادیه قالیشویان هستند و سابقه زیادی در زمینه شستشوی فرش دارند، بسپارید.

 

نظر شما