شناسهٔ خبر: 68055912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پزشکیان: هرگونه مداخله خارجی در ونزوئلا را محکوم می‌کنیم

رئیس‌جمهور با تبریک پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و اعلام همبستگی با مردم این کشور، هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان در تماس تلفنی با نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا با تبریک پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری و اعلام همبستگی با ملت مبارز و انقلابی این کشور، هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه از جمله ارتقای مبادلات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ونزوئلا و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور، بر اهمیت اجرای کامل و سریع همه توافقات انجام شده میان دو کشور تاکید کرد.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز با تشکر از تماس تبریک روحیه‌بخش پزشکیان، بر علاقمندی و آمادگی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید و تصریح کرد: جهش در همکاری‌ها مسیری برای دستیابی به پیشرفت، رفاه و سعادت برای هر دو کشور است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین بروز برخی ناآرامی‌ها در این کشور پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را توطئه‌ای صهیونیستی با همکاری آمریکا و برخی کشورهای غربی و با هدف به نابودی کشاندن کشورهای مستقل دانست و افزود: ما بار دیگر در مقابل چنین توطئه‌هایی مقاومت و ایستادگی خواهیم کرد و بی‌تردید پیروز خواهیم شد.

نظر شما