شناسهٔ خبر: 68057194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس یزد

قطعاً رسانه‎‌های انقلابی می‌‎توانند درهیاهوی ایجاد شده توسط رسانه‌های معاند روشنگری کنند

یزد - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به دشواری‌های کار اصحاب رسانه و خبرنگاران انقلابی در برابر با غول‌های رسانه‌ای دشمن تصریح داشت : قطعاً رسانه‎‌های انقلابی می‌‎توانند در هیاهوی ایجاد شده توسط رسانه‌های معاند، در زمینه استبداد ستمگران و مستبدان جهانی روشنگری کنند

صاحب‌خبر -

 

«محمدحامد حرزاده » در جمع اصحاب رسانه استان که به‌مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین قدس ۵ و همچنین روز خبرنگار برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم از ظرفیت جانبازان بیش از پیش در جامعه به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها برای انتقال تاریخ استفاده شود ؛ خواستار اهتمام بیشتر رسانه‌ها به جامعه جانبازان و ایثارگران شد.

وی گفت : استان یزد به نسبت جمعیت چهارمین استانی است که در دوران دفاع‌مقدس تعداد بالایی شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است؛ اما در زمینه تعبیه المان‌های شهری در راستای حفظ آثار و نشر دفاع‌مقدس به‌طور شایسته فعالیتی صورت نگرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد  اظهار داشت : برای اولین بار نیز فردا چهارشنبه با رزمندگان گردان‌های امام علی و امام سجاد(ع) ابرکوه نشستی خواهیم داشت و شاهد روایگری آنها در حضور برخی هنرمندان در این نشست خواهیم بود.

حرزاده در ادامه افزود : باید روایت‌های جانبازان، رزمندگان و آزادگان از دفاع مقدس توسط جامعه رسانه‌ای استان نشر داده شود تا علاوه بر آگاهی نسل جدید از دوران دفاع مقدس و با الگوگیری از آن کشور را پیش ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : در حال حاضر حدود ۵۰ درصد موزه دفاع مقدس یزد تکمیل شده است و هماهنگ کرده‌ایم تا به‌زودی تکمیل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه رسانه‌ها بازویی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده و ضرورت دارد رشادت‌هایی که یزدی‌ها در دوران دفاع مقدس داشته‌اند، به گوش همگان برسد گفت : در نظر داریم در موزه دفاع مقدس یزد بخشی را برای روایت تدبیر یزدی‌ها در دفاع از حرم که در کشور سوریه انجام دادند، اختصاص دهیم.

حرزاده با بیان اینکه دفاع مقدس گنجی گرانبها است که باید به نسل جوان انتقال داده شود، تاکید کرد: باید از کارهای ویترینی و تزئینی پرهیز کنیم. کارهایی که فاقد حضور مردم باشد، موفق نیست. باید برنامه‌ها را مردمی‌سازی کنیم. کارهای نمادین که به دور از تحقق اهداف باشد، جز آسیب عایدی نخواهد داشت. پویش‌های مختلفی را در این راستا برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با بیان اینکه باید در زمینه انتشار کتب دفاع‌مقدس تدبیری اندیشیده شود که این کتاب‌ها در سطح گسترده به دست نسل جدید برسد از انتشار سالانه ۶۰ جلد کتاب توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و افتتاحیه انجمن نویسندگان دفاع مقدس که با مشارکت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر یزد خبر داد .

گفتنی اینکه در پایان این نشست ضمن پاسخ به سؤالات خبرنگاران ازاثر موسیقیایی «شهدای خدمت» به خوانندگی «حسیمی کریمی پناه» و تولید شده توسط واحد هنری اداره کل حفظ آثار استان رونمایی شد.

سید محمد جواد عرفانفر

  قطعاً رسانه‎‌های انقلابی می‌توانند درهیاهوی ایجاد شده توسط رسانه‌های معاند روشنگری کنند ، محمدحامد حرزاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد

 

 

 

نظر شما