شناسهٔ خبر: 68057050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرزیدنت | لینک خبر

گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و ونزوئلا؛

دکتر پزشکیان: آماده توسعه همکاری‌های همه جانبه با ونزوئلا هستیم/ اعلام همبستگی با ملت انقلابی ونزوئلا و محکومیت هرگونه مداخله خارجی در این کشور/ مادورو: جهش در همکاری‌ها مسیری برای دستیابی به پیشرفت، رفاه و سعادت برای هر دو کشور است/ ناآرامی‌های پس از انتخابات ونزوئلا توطئه‌ای برای نابودی کشورهای مستقل است

رئیس جمهور با تبریک پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و اعلام همبستگی با ملت مبارز و انقلابی این کشور، هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر مسعود پزشکیان شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا با تبریک پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری و اعلام همبستگی با ملت مبارز و انقلابی این کشور، هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا را محکوم کرد.

رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های همه جانبه از جمله ارتقای مبادلات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ونزوئلا و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور، بر اهمیت اجرای کامل و سریع همه توافقات انجام شده میان دو کشور تاکید کرد.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا نیز ضمن تشکر از تماس تبریک روحیه‌بخش دکتر پزشکیان، بر علاقمندی و آمادگی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید و تصریح کرد‌: جهش در همکاری‌ها مسیری برای دستیابی به پیشرفت، رفاه و سعادت برای هر دو کشور است.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین بروز برخی ناآرامی‌ها در این کشور پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را توطئه‌ای صهیونیستی با همکاری آمریکا و برخی کشورهای غربی و با هدف به نابودی کشاندن کشورهای مستقل عنوان کرد و افزود: ما بار دیگر در مقابل چنین توطئه‌هایی مقاومت و ایستادگی خواهیم کرد و بی‌تردید پیروز خواهیم شد.

نظر شما