شناسهٔ خبر: 67685426 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

اگر شما هم در تابستان دچار سردرد می‌شوید این مطلب را بخوانید!

ایتنا - سردرد ازجمله دردهایی است که عوامل مختلفی در بروز آن دخیل هستند، اما سردرد ناشی از گرما که یک درد مبهم و کوبنده در اطراف شقیقه‌ها یا پشت سر را شامل می‌شود، از آزاردهنده‌ترین ویژگی‌های فصل تابستان برای اغلب افراد است.

صاحب‌خبر -
درواقع اینگونه سردردها بطور قطع ناشی از هوای گرم نیست و بیشتر واکنش بدن به گرما هستند. تابش مستقیم نور خورشید، رطوبت زیاد، نور زیاد و کاهش ناگهانی فشار هوا، ازجمله محرک‌های سردرد و میگرن مرتبط با آب و هوا هستند که می‌توانند ناشی از کم‌آبی بدن نیز باشند. 

قرار گرفتن در معرض دمای بالاتر، به اجبار بدن شما را نیازمند به آب بیشتری می‌کند تا آنچه را که در اثر تعریق بدن از دست می‌رود، جبران کند. کم‌آبی بدن می‌تواند باعث سردرد و میگرن شود.

از دیگر عواملی که در فصل تابستان ممکن است شما را دچار سردرد کند، استرس، تغییرات فصلی، ضرب‌خوردگی و آلرژی است.

مطالعات نشان داده‌اند که وجود و افزایش عوامل استرس‌زا در زندگی می‌تواند منجر به سردردهای مزمن شود. همچنین تصادف جزئی، فعالیت ورزشی مانند شنا یا هر ضربه‌ دیگری که منجر به سردرد شدید در شما شود، خطرناک است و توصیه می‌شود که به پزشک مراجعه کنید.

آلرژی یکی از علل رایج سردردهای تابستانی است. افرادی که علائم آلرژی را تجربه می‌کنند ممکن است دچار سردرد یا ناراحتی سینوسی در سراسر ناحیه سینوسی و صورت شوند. همه این‌ها ممکن است محرکی برای سردردهای میگرنی باشد.

ضمن اینکه ارتباط بین گرمای محیط و عملکردهای مغز بسیار قوی است. کم‌آبی بدن، گرمازدگی و گرماگرفتگی در طول تابستان شایع هستند. وقتی رگ‌های خونی منبسط می‌شوند، این علائم عصبی را ایجاد می‌کنند منجر به درد در ناحیه سر می‌شوند. بنابراین تغییرات فصلی نیز از علل سردردهای شدید در فصل تابستان است.

برچسب‌ها:

نظر شما