شناسهٔ خبر: 67679990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار میسان کشور عراق:

از سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی برای حضور در میسان دعوت می‌کنیم

رضا پاکزاد

استاندار میسان کشور عراق گفت: از سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی برای حضور در میسان دعوت می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

«حبیب‌ظاهر الفرطوسی» استاندار میسان کشور عراق امروز دوشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۳، در نشست مشترک با استاندار ایلام اظهار کرد:  از سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی برای حضور در میسان و توسعه و رونق اقتصادی و تجاری بین دو استان دعوت می‌کنیم.

وی با تأکید بر فعال‌سازی بازارچه چیلات بین استان ایلام و میسان افزود: تلاش‌ها برای موافقت دولت مرکزی عراق برای بازگشایی مرز چیلات استمرار دارد.

استاندار میسان با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک ایلام و میسان در سال ۲۰۱۴ ( سال ۹۳) عنوان کرد: در سال ۹۳ تفاهم نامه‌ای مشترک بین دو استان منعقد شده که بر بندهای این تفاهم نامه تاکید داریم.

الفرطوسی بیان کرد: برای اقناع حکومت مرکزی عراق، استانداری میسان طرح توجیهی بازارچه مرزی چیلات را تهیه و ارائه خواهد داد.

وی عنوان کرد: اصرار بر این داریم که با استانداری ایلام ارتباطات استمرار داشته باشد که این ارتباطات قطعاً به توسعه اقتصادی دو استان می انجامد.

استاندار میسان عنوان کرد: علاوه بر فعال‌سازی بازارچه چیلات که مورد تاکید ماست و در دستور کار قرار دارد درخواست توافق نامه های علمی و پژوهشی، برپایی نمایشگاه در میسان و سایر همکاریها بین دو استان را داریم.


انتهای پیام

نظر شما