شناسهٔ خبر: 67678618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مراودات اقتصادی محور گفت‌وگوهای استانداران ایلام و میسان

رضا پاکزاد

«حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام امروز دوشنبه ۲۵ تیرماه با استقبال رسمی دکتر «حبیب‌ظاهر الفرطوسی» استاندار و جمعی از مسئولین استان میسان وارد شهر العماره مرکز استان میسان عراق شد.

صاحب‌خبر -

نشست مشترک با الفرطوسی استاندار میسان کشور عراق و بحث و گفت‌وگو در خصوص بازگشایی بازارچه چیلات، توسعه ارتباطات و مراودات اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، علمی و آموزشی و گردشگری و ... برنامه سفر دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام به استان میسان عراق است.

آقای دکتر چراغی و خانم دکتر فلاحی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه، صادقی فرماندار ویژه دهلران، استاندار ایلام را در این سفر همراهی می‌کنند.

از جمله دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم، توسعه ارتباطات و مراودات با کشورهای همجوار و همسایه بود و این سفر در خصوص مذاکرات پیرامون بازارچه چیلات و توسعه مناسبات دو استان ایلام و میسان نیز به همین منظور است.

استان میسان به مرکزیت شهر العماره یکی از استان‌های همجوار استان ایلام (شهرستان دهلران) است و بازارچه چیلات دهلران نزدیک‌ترین منطقه به شهر «علی‌غربی» در استان میسان است.

راه‌اندازی بازارچه چیلات دهلران علاوه بر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، موجب تقویت معیشت مرزنشینان و تحکیم مناسبات اجتماعی و فرهنگی دو سوی مرز می‌شود.
انتهای پیام

نظر شما