شناسهٔ خبر: 67679783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رایزنی با دولت مرکزی عراق برای بازگشایی مرز چیلات استمرار دا... -

اقتصاد ایران: ایلام-استاندار میسان عراق گفت: رایزنی با دولت مرکزی عراق برای بازگشایی مرز چیلات استمرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌ظاهر الفرطوسی استاندار میسان کشور عراق روز دوشنبه ۲۵ تیرماه، در نشست مشترک با استاندار ایلام، گفت: از سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی برای حضور در میسان و توسعه و رونق اقتصادی و تجاری بین دو استان دعوت می‌کنیم.

وی با تاکید بر فعال‌سازی بازارچه چیلات بین استان ایلام و میسان افزود: تلاش‌ها برای موافقت دولت مرکزی عراق برای بازگشایی مرز چیلات استمرار دارد.

استاندار میسان با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک ایلام و میسان در سال ۲۰۱۴( سال ۹۳)، عنوان کرد: در سال ۹۳ تفاهم نامه‌ای مشترک بین دو استان منعقد شده که بر بندهای این تفاهم نامه تاکید داریم.

الفرطوسی بیان داشت: برای اقناع حکومت مرکزی عراق، استانداری میسان طرح توجیهی بازارچه مرزی چیلات را تهیه و ارائه خواهد داد.

وی عنوان کرد: اصرار بر این داریم که با استانداری ایلام ارتباطات استمرار داشته باشد که این ارتباطات قطعاً به توسعه اقتصادی دو استان می‌انجامد.

استاندار میسان عنوان کرد: علاوه بر فعال‌سازی بازارچه چیلات که مورد تاکید ماست و در دستور کار قرار دارد درخواست توافق نامه‌های علمی و پژوهشی، برپایی نمایشگاه در میسان و سایر همکاری بین دو استان را داریم.

نظر شما