شناسهٔ خبر: 67682806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جاشنین فرمانده انتظامی گیلان خبر داد

تامین امنیت مراسم های عزاداری گیلان با ۴ هزار نیروی پلیس

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های محسوس و نامحسوس برای ارتقاء ضریب امنیت پایدار در ایام ماه محرم گفت: حدود چهار هزار نفر از مجموعه انتظامی استان در بحث ترافیکی و امنیتی با حدود ۸۵۰ تیم خودرویی و ۶۰۰ تیم پیاده، نظم و امنیت مراسم ها و دسته های عزاداری را فراهم خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سردار حسین حسن پور امروز _دوشنبه بیست و پنجم تیر_ در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات و تمهیدات انتظامی گیلان برای تأمین نظم و امنیت ماه محرم اظهار کرد: در تاسوعا و عاشورای حسینی حدود چهار هزار نفر از مجموعه انتظامی استان در بحث ترافیکی و امنیتی با حدود ۸۵۰ تیم خودرویی و ۶۰۰ تیم پیاده، نظم و امنیت مراسم‌ها و دسته‌های عزاداری را فراهم خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در گیلان حدود هزار هیأت و ۳۰۰ تکیه و ایستگاه صلواتی وجود دارد افزود: اوج فعالیت این دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه در این ایام نفراتی در قالب محرم یار آموزش در حوزه انتظامی و ترافیکی با پلیس همکاری می‌کنند از هم یاری آنان تقدیر و تشکر کرد و از مسئولان هیأت‌ها و دسته‌های عزاداری خواست به منظور پیشگیری از بروز حوادث، حتماً قبل از حرکت، مسیر عزاداری خود را به پلیس اعلام کنند.

سردار حسن پور، نسبت به استفاده از تابلوهای شب نما و اعلام هشدار دهنده در شب‌ها برای بهتر دیده شدن دسته‌های عزاداری توسط رانندگان تاکید و به هیأت‌های عزاداری توصیه کرد برای عزاداری حتماً از شانه خاکی خیابان‌ها و جاده‌ها استفاده کنند و ضمن مسدود نکردن مسیر حرکت خودروها، از راه بندان و ایجاد ترافیک خودداری کنند.

وی، گل مالی خودروها را خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی و جرم دانست و از شهروندان خواست هنگام خروج از منزل در شب‌های محرم از بسته بودن درب ورودی حیاط و منزل مسکونی خود اطمینان حاصل کنند تا فرصت انجام سرقت برای سارقان فراهم نشود.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پلیس در ایام محرم با راه‌اندازی گشت‌های محسوس و نامحسوس نسبت به ارتقا ضریب امنیت پایدار در سطح استان اقدام کرده است، افزود: لازم است شهروندان ضمن همکاری با پلیس، هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس گزارش دهند.

نظر شما