شناسهٔ خبر: 67677904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر؛

سرزمین آفتاب در تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم است

اراک - سرزمین آفتاب همزمان با تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم عاشق و شیفته اهل بیت و امام حسین (ع) در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی با تن پوش سیاه و برگزاری آئین‌های مختلف در روز تاسوعای حسینی بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

هیأت‌ها و دسته‌های عزاداری مردم استان مرکزی و کلانشهر اراک از صبح روز نهم محرم در نقاط مختلف به عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان به ویژه حضرت عباس (ع) پرداختند و تکایا، مساجد و بقاع متبرکه نیز مملو از عزاداران حسینی است.

اقشار مختلف مردم از زن و مرد، پیر و جوان در این روز با آئین‌ها و شیوه‌های مختلف ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان نشان دادند.

روحانیان و واعظان نیز با سخنرانی در جمع عزاداران حسینی ضمن بیان وقایع کربلا، فلسفه قیام خونین امام حسین (ع) و نقش حضرت عباس (ع) را در این واقعه برای مردم بازگو کردند و یاد شهدای دشت کربلا به ویژه قمربنی هاشم (ع) را گرامی داشتند.

سرزمین آفتاب در تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم است

هیأت‌ها و دسته‌های عزاداری شهر اراک صبح امروز از مسجد سیدها و آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) به سمت میدان شهدای این شهر حرکت کردند و بعد از اجتماع به سمت مصلی بیت‌المقدس این شهر حرکت کردند.

در کنار برگزاری مراسم‌های عزاداری سالار و سرور شهیدان و یاران باوفایش بسیاری از خانواده‌ها به مناسبت تاسوعای حسینی به پختن غذاهای نذری و توزیع آن در بین نیازمندان و هیأت‌ها، عزاداری کردند و با پخش شربت، خرما، حلوا و چای از دسته‌های عزاداری پذیرایی کردند و این سنت از دیرباز بین خانواده‌های سرزمین آفتاب برپا است.

دیگر شهرها و روستاهای استان مرکزی نیز در روز تاسوعای حسینی داغدار ماتم شهادت قمر بنی هاشم (ع) است و مردم این مناطق در تکایا و مساجد با پخش نذری و عزاداری در قالب دسته‌های غم مشغول عزاداری هستند.

نظر شما