شناسهٔ خبر: 67678194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم شیراز در تاسوعای حسینی به سوگ نشستند

شیراز- ایرنا- همزمان با نهمین روز از ماه محرم و تاسوعای حسینی، مردم شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و سایر مناطق استان فارس با برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری به یاد سرور و سالار شهیدان و حضرت ابوالفضل العباس (ع) به سوگ و ماتم نشستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آستان مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) به عنوان کانون اصلی برگزاری آیین های عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع) در روز تاسوعا میزبان عزاداران و دلسوختگان اهل بیت (ع) است.

دسته ها و هیات های عزاداری شیراز با حضور در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، حرم مطهر سید علاء الدین حسین (ع)، حسینیه ها، مساجد و تکایا، تاسوعای حسینی را گرامی داشتند.

گزارش های رسیده از سایر نقاط فارس نیز حاکی است که مردم دیگر شهرستان‌های این استان از ساعت‌های اولیه روز تاسوعا با راه اندازی هیات های سینه زنی و زنجیر زنی، یاد سرور و سالار شهیدان و یاران وفادارش را گرامی داشتند.

بسیاری از مردم مومن و عزادار نیز در روز تاسوعای حسینی اقدام به طبخ نذری و توزیع آن در بین مردم و هیات های عزاداری می‌کنند.

در شب تاسوعای حسینی نیز اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در قالب هیات‌های عزاداری با حضور در مساجد، حسینه‌ها و تکایا، یاد و خاطره حماسه حسینی را زنده نگه داشتند.

نظر شما