شناسهٔ خبر: 68180394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

آمادگی پلیس کرمانشاه برای خدمات‌رسانی به بیش از ۲ میلیون زائر اربعین

فرمانده انتظامی استان از آمادگی پلیس کرمانشاه برای خدمات‌رسانی به بیش از ۲ میلیون زائر اربعین که از محورهای مواصلاتی استان عازم مرزها برای سفر عتبات عالیات و کربلای معلی می‌شوند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _سه شنبه بیست و سوم مرداد _در قرارگاه اربعین انتظامی استان که با حضور سردار رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: مراسم اربعین و فلسفه وجودی آن باعث نشان دادن اقتدار مسلمانان جهان و به نوعی یک مانور سیاسی - مذهبی است.

وی با اشاره به گسترش قابل توجه برنامه فرهنگی مذهبی اربعین در دنیای اسلام، افزود: این مراسم هر ساله باشکوه‌تر از قبل و با حضور جمعیت بیشتری از عاشقان و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار و جمعیت انبوهی از مسلمانان در اقصی نقاط جهان خصوصاً کشورهای اسلامی در این ایام خود را به کربلای معلی می‌رسانند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه مهم‌ترین پیام اربعین حسینی را مخابره اقتدار و انسجام اسلام و مسلمین به کل دنیا عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی به برکت شهدای گرانقدری نظیر سردار سلیمانی که این راه مقدس را هموار کردند به محور اتحاد جهان اسلام تبدیل شده است.

ایجاد ۹ پاسگاه فرماندهی در طول محور تردد زائران اربعین

وی ادامه داد: پلیس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به ایجاد پاسگاه‌های فرماندهی در ۹ نقطه از مسیر محل تردد زائران اربعین شامل شهرستان‌های کنگاور، سنقر و کلیایی، صحنه، هرسین، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، دالاهو و گیلانغرب و سرپل ذهاب با هدف خدمات‌دهی هرچه بهتر و منظم تر به زائران اربعین اقدام کرده و در طول مدت پیاده روی اربعین به صورت شبانه روزی فعال و مشغول ارائه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود.

سردار حاجیان با بیان اینکه یکی از وظایفی که بر عهده پاسگاه‌های فرماندهی گذاشته شده است، روان سازی مسیرهای محل تردد زائران و ارائه گزارش دقیق به آنها در خصوص وضعیت جاده‌ها و راه‌ها است، یادآور شد: در این پاسگاه‌ها امکان ارتباط گیری سریع با دیگر دستگاه‌ها نظیر فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پایانه‌ها، راهداری و … میسر است، گفت: هر کدام از زائران که به کمک دستگاه‌های یاد شده نیاز داشته باشند به سرعت با آنها ارتباط لازم برقرار و خدمات لازم ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به فعال بودن ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی، از آمادگی افزایش آنها به ۱۰۰ گیت جهت تسهیل در عبور و مرور زائران خبر داد و گفت: امسال مدت زمان توقف زائران در این گیت‌ها به کمتر از ۵ ثانیه خواهد رسید.

پیش‌بینی تردد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز خسروی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تردد ۴۰۰ هزار زائر در اربعین ۱۴۰۱ از مرز خسروی و رسیدن این آمار به ۸۰۰ هزار نفر در اربعین سال گذشته، گفت: پیش بینی می‌شود در اربعین امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر امام حسین (ع) پایانه خسروی را برای تردد خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۸۰ تیم پلیس راه و راهور در سطح محورهای مواصلاتی استان حضور دارند و ۶۳۸ کیلومتر محور مواصلاتی در استان توسط این تیم‌ها تحت کنترل و پوشش ترافیکی قرار می‌گیرد.

حاجیان یادآوری کرد: بخش قابل توجهی از زائرانی که مرز مهران در استان ایلام را برای تردد خود انتخاب کرده‌اند نیز از استان کرمانشاه عبور خواهند کرد که با احتساب این دسته از زائران، پلیس کرمانشاه به بیش از ۲ میلیون زائر خدمات رسانی خواهد کرد.

ایجاد ۱۵ پارکینگ با ظرفیت ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو

وی همچنین از ایجاد ۱۵ پارکینگ با ظرفیت ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در مسیر قصرشیرین به سمت پایانه مرزی خسروی خبر داد و گفت: در همه آن‌ها دوربین نصب شده و پارکینگ‌ها نیز شماره‌گذاری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۳۳۱ موکب و توقفگاه برای استراحت زائران، گفت: ۵۸۵ گشت پلیس نیز به‌صورت شبانه‌روزی در محورها و محل‌های تردد زوار برای تأمین امنیت آن‌ها و تسهیل و روان سازی ترافیک حضور دارند.

وی در خصوص مرز خسروی نیز گفت: این مرز خوشبختانه وضعیت مطلوبی دارد و شرایط بهتری نسبت به سال گذشته در این مرز مهیا شده است، از این رو به زائران هم پیشنهاد می‌کنیم با توجه به گرمای هوا و بهتر بودن وضعیت دمایی در پایانه خسروی، این مرز را برای سفر معنوی خود و زیارت عتبات عالیات انتخاب کنند.

نظر شما