شناسهٔ خبر: 68163906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بازدید وزیر کشور از مرز بین المللی خسروی

وزیر کشور با همراهی استاندار کرمانشاه از مرز بین المللی خسروی بازدید و وضعیت زیرساخت ها و تردد زائران اربعین حسینی از این مرز بین المللی را بررسی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، احمد وحیدی در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی و منذریه و بررسی روند خدمات رسانی به زائران اربعین و تمهیدات صورت گرفته در این مرزها، افزود:در گفت و گویی که امروز با زائران در خسروی و منذریه داشتم، همگی از زیرساخت ها وخدمات دهی در این مرزها رضایت داشتند.

وی گفت: در مرز خسروی به فواصل مختلف پارکینگ‌هایی برای استقرار خودروهای زائران پیش بینی شده و مواکب هم در مرز خسروی و هم در عراق در حال خدمات رسانی هستند؛ در بحث گیت‌ها نیز در ۲ طرف مرز هیچ مشکلی وجود ندارد و تلاش ما این است زائران سفر بسیار خوب و روانی داشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه آمار ثبت نام کنندگان در سامانه سماح و افرادی که از کشور خارج شده‌اند، در حال تغییر است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده و چند صد هزار نفر نیز از مرزهای کشورمان عازم کربلا شده اند که در روزهای آینده شاهد افزایش حجم جمعیت زوار در مرزهای کشور از جمله مرز خسروی خواهیم بود.

وحیدی همچنین از افزایش ۸۹ درصدی تعداد زائر از ابتدای سفرهای اربعینی تاکنون از مرز خسروی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و گفت: از ابتدای شروع سفرها تا کنون ۹۰ هزار نفر از این نقطه مرزی تردد کرده‌اند؛ آمار سیر صعودی دارد و تردد روز گذشته مرز خسروی به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

وی همچنین در حاشیه بازدید از مرزهای منذریه و خسروی  گفت: در بحث اجرای توافق‌ها در رابطه با توسعه زیرساخت‌ها و احداث سایبان‌ها اقدام های خوبی در مرزها صورت گرفته و در منذریه شاهد آسفالت پایانه، احداث سایبان، آسفالت پایانه مرزی و استقرار ناوگان حمل و نقل به منظور جابجایی زائران بوده‌ایم؛ هم اکنون نیز حمل و نقل و عبور و مرور زائران در منذریه به صورت روان در جریان است.

وی همچنین در جلسه‌ای با مسوولان ستاد اربعین استان کرمانشاه در پایانه مرز خسروی گفت: ساماندهی اتوبوس‌ها، حمل و نقل زائران و فعالیت مواکب ایرانی و عراقی در مرز خسروی - منذریه وضعیت خوبی دارد؛ باید شرایطی فراهم شود که پارکینگ‌ها با پایانه مرزی مسافت کمتری داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای ارزان بودن سفر برای زادران اربعین حسینی، گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود که زائران بابت پارکینگ هزینه‌های زیادی متحمل نشوند.

او گفت: ما همه خادم زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستیم و باید تلاش ما این باشد که زائران با راحتی در این سفر معنوی شرکت کنند.

وی همچنین بر تسهیل و سرعت بخشی برای خروج مواکب از مرز تاکید کرد و گفت: هیچ موکبی نباید بیشتر از سه ساعت در مرز معطل شود و تردد مواکب نیز باید همچون تردد زائران ۲۴ ساعته باشد که در این رابطه با کشور عراق به توافق رسیده‌ایم.

زائران اربعین برای رفت و برگشت تنها یک مرز را انتخاب کنند

وزیر کشور همچنین در جمع خبرنگاران در پایانه مرز خسروی گفت: زائران حتما از همان مرزی که برای حضور در پیاده روی اربعین عازم عراق شده‌اند به کشور بازگردند تا در خدمات دهی به زائران دچار مشکل نشویم.

وی گفت:  برای حل مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل در اربعین سال گذشته هنگام بازگشت زائران از شهرهای زیارتی به مرز منذریه - خسروی، گفت: این مساله امسال در توافقی که با عراقی ها داشتیم حل شده و اکنون خودروها به تعداد کافی برای انتقال زائران از شهرهای زیارتی عراق به منذریه و خسروی وجود دارد؛ امروز در صحبتی که با زائرانی که از نجف و کربلا بازگشته بودند همگی رضایت داشتند و در این رابطه مشکلی نداشتند.

انتهای پیام/

نظر شما