شناسهٔ خبر: 68161854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر کشور خبر داد؛

راه اندازی پارکینگ اختصاصی در عراق برای بازگشت زوار به مرز خسروی

کرمانشاه- وزیر کشور از راه اندازی پارکینگ اختصاصی در عراق برای بازگشت زوار به مرز خسروی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی مسئولان ستاد اربعین کرمانشاه که در سالن جلسات پایانه مرزی برگزار شد، اظهار کرد: طی بازدید ستاد مرکزی از مرز عراق و ایران روند تردد زوار و زیر ساخت‌ها بررسی و همچنین با پیگیری‌های انجام شده مصوبات سفر پیشین به مرز خسروی انجام گرفته است.

وی افزود: آمادگی برای ایجاد سایبان‌ها، راه‌اندازی گیت‌های خروجی توسط دستگاه‌ها و همچنین فعالیت موکب‌ها دز مرز خسروی انجام گرفته.

وزیر کشور هم‌چنین به وضعیت مرز از سوی کشور عراق نیز اشاره و تصریح کرد: از سوی کشور عراقی نیز در مرز منذریه احداث سایبان، فعالیت موکب‌ها، راه‌اندازی پارکینگ‌ها، حمل و نقل روان و آسفالت جاده‌ها به خوبی انجام شده است.

وحیدی خاطر نشان کرد: احداث پارکینگ‌ها برای وسایل نقره شخصی در فواصل مشخصی در قصر شیرین و مرز خسروی ایجاد شده تا پس از آن با وسایل حمل و نقل عمومی جابه‌جا شوند.

وی با تاکید بر افزایش تردد در مرز خسروی، بیان کرد: با توجه به آمار اعلام شده امسال تردد از مرز خسروی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته و اکنون این مرز آمادگی بالایی برای تردد زوار خواهد داشت.

وحیدی به مدیریت سفر توسط زوار تاکید کرد و گفت: از زائران تقاضا می‌شود هر مرزی که برای خروج و تردد انتخاب کردند در مسیر بازگشت نیز از همان مرز اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس رایزنی صورت گرفته با مسئولان عراقی مقرر شده پارکینگ اختصاصی برای بازگشت زائران اربعین به مقصد مرز خسروی اختصاص پیدا کند.

نظر شما