شناسهٔ خبر: 67674723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

پیام تسلیت علما، شخصیت های حوزوی و مقامات کشوری در پی درگذشت مرحوم حجازی

مراجع تقلید، شخصیت های حوزوی، شخصیت‌های عالی رتبه نظام و مقامات سیاسی کشور در پیام های جداگانه ای درگذشت ابوالشهیدین آقای حاج سیدجواد حجازی را تسلیت گفته و از مجاهدت های آن مرحوم در دوران مبارزات پیش و بعد از انقلاب تجلیل کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پی درگذشت ابوالشهیدین آقای حاج سیدجواد حجازی، مراجع تقلید، شخصیت های حوزوی و شخصیت‌های عالی رتبه نظام و مقامات سیاسی کشور با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت ابوالشهیدین آقای حاج سیدجواد حجازی را تسلیت گفتند.
 
پیام تسلیت علما، شخصیت های حوزوی و مقامات کشوری در پی درگذشت مرحوم حجازی
 
در این پیام که خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اصغر حجازی از اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب نوشته شده، به مجاهدت های آن مرحوم در دوران مبارزات پیش از انقلاب و تقدیم فرزندانش در دوران دفاع مقدس اشاره شده است.
 
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
 جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سیدعلی‌اصغر حجازی دامت توفیقاته
 
درگذشت پدر بزرگوار جنابعالی، مومنِ مجاهدِ صادق و ابوالشهیدین مرحوم آقای حاج سیدجواد حجازی رحمة‌الله‌علیه را به شما و والده‌ی گرامی و اخوان محترم و دیگر بازماندگان و دوستان و همکاران آن مرحوم تسلیت عرض میکنم.
 
مجاهدتهای پیش از انقلاب و خدمات گسترده و مداوم ایشان در دوران جمهوری اسلامی، حسنات ارزشمندی است که رحمت و مغفرت الهی را نصیب آن مرحوم خواهد کرد بمنّه و فضله.
 
پیام تسلیت آیت الله نوری همدانی در پی درگذشت سید جواد حجازی همدانی
 
پیام تسلیت آیت الله نوری همدانی
 
حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در پیامی درگذشت آقای مرحوم سید جواد حجازی همدانی را تسلیت گفت.
 
در متن متن پیام حضرت آیت الله نوری همدانی آمده است: آن مرحوم از شخصیت‌های اثر گذار سیاسی و فرهنگی و اجتماعی همدان بود. باتوجه به شناختی که از دوران جوانی تا به امروز از ایشان دارم هیچگاه در مسائل جاری مردم بی‌تفاوت نبوده و در امور خدمت به مستضعفان پيشگام بود، قبل و بعداز انقلاب برای تحکیم نهضت امام راحل «رحمت الله علیه» تلاش‌ می‌کرد و دو فرزند خود را تقدیم این راه  مبارک نمود.
 
پیام تسلیت آیت‌الله جنتی
 
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در پیامی در گذشت حاج‌سید جواد حجازی را تسلیت گفت.

در متن پیام آیت الله جنتی آمده است: درگذشت پدر بزرگوار ابوالشهیدین مرحوم آقای حاج سیدجواد حجازی که عمر با برکت خود را با مجاهدت در راه خدمت به اسلام و ملت عزیز ایران سپری کرد، از طرف اعضای شورای نگهبان به جنابعالی و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای بیت شریف آن مرحوم صبر و اجر و سلامتی مسالت داریم.

آیت الله موحدی کرمانی درگذشت پدر حجت‌الاسلام حجازی را تسلیت گفت
 
پیام تسلیت آیت الله موحدی کرمانی
 
در پیام تسلیت آیت الله موحدی کرمانی آمده است: اینجانب ضمن ابراز همدردی با حجت الاسلام والمسلمین حجازی و بازماندگان گرامی، در این ایام حزن آل الله علیهم السلام از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و علو درجات و برای خانواده معزز ایشان صبر و اجر و دوام توفیقات را مسئلت می کنم.
 
تسلیت رئیس جامعه مدرسین به حجت الاسلام والمسلمین حجازی
 
پیام تسلیت رئیس جامعه مدرسین 
 
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیام تسلیت خود آورده است: بی‌شک مجاهدت‌ها و فعالیت‌ های انقلابی آن مرحوم مشمول اجر و حسنه الهی است، إن‌شاءالله.
 
از خداوند متعال، برای آن فقید سعید علو درجات و حشر با حضرت اباعبدالله الحسین – سلام الله علیه – و صبر و اجر جزیل برای شما و بازماندگان محترم مسئلت دارم.
 
پیام تسلیت علما، شخصیت های حوزوی و مقامات کشوری در پی درگذشت حاج سیدجواد حجازی

پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه 

در پیام تسلیت آیت الله اعرافی آمده است: آن فقید سعید افزون بر تربیت فرزندان صالح و شایسته، در صفای باطن و طهارت نفس و فضیلت‌های اخلاقی و خدمت به خلق و کارهای نیک و مجاهدت در راه انقلاب اسلامی پیشگام و استوار بود و در ایام عاشورای حسینی (ع) به لقای الهی شتافت. برای ایشان روح و رضوان الهی و حشر با سالار شهیدان (ع) و شهدای سرافراز و برای جناب عالی و بازماندگان محترم شکیبایی و آرامش و پاداش الهی را از خداوند مهربان خواستارم.

پیام تسلیت آیت‌الله رجبی

در پیام تسلیت آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) آمده است: سال‌ها تلاش و مجاهدت ایشان در راه ترویج و نشر ارزش‌های اسلامی و انقلابی و خدمت به اسلام و انقلاب، از حسنات ارزشمند ایشان بود. امیدواریم خداوند متعال ایشان را مشمول رحمت واسعه خود گرداند و با اولیاء الهی محشور بلشد.

 
درگذشت پدر شهیدان حجازی

پیام تسلیت آیت الله صدیقی

در پیام تسلیت آیت الله صدیقی آمده است: رحلت والد مکرم ابوالشهداء، سنگرنشین دیرپای انقلاب موفق در تقدیم فرزندان صالح، عالم و شهید خستگی ناپذیر در خدمت، دلداده ولایت فخرالانام را به جنابعالی و اخوان عزیز و بیت شریف و مردم انقلابی همدان تسلیت عرض می کنم . دوام امامت و عزت و اقتدار رهبر عالیقدر و مزید توفیقات جنابعالی و یاران آن بزرگوار را از حضرت حق مسئلت دارم.

 
پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

در پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: بدون تردید همت علوی و مجاهدت‌های آن مبارز انقلابی و خادم صادق در همراهی با نهضت اسلامی و انقلاب و تقدیم دو فرزند برومند و دلیرش (سید جعفر و سید باقر) در مسیر اعتلای اسلام و میهن اسلامی و نیز دغدغه‌مندی و تلاش‌های پیگیرانه در کمک و دستگیری از مستمندان و محرومان و اقدامات مؤثر خیرخواهانه، ذخیره‌ای ارزشمند برای آن مرحوم در اعلی علیین خواهد بود.

پیام تسلیت علما، شخصیت های حوزوی و مقامات کشوری در پی درگذشت حاج سیدجواد حجازی

پیام تسلیت رئیس جمهور منتخب

مسعود پزشکیان در پیامی درگذشت پدر حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اصغر حجازی را به وی و خانواده محترم تسلیت گفت.

وی در پیامی با تسلیت درگذشت پدر قائم مقام دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، از درگاه خداوند رحمان برای آن اسوه فداکاری و استقامت که همه زندگی خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب و انجام فعالیت‌های خیر و عام المنفعه در موسسه خیریه دارالایتام مهدیه کرد و تا آخرین لحظات عمر مروج و مدافع آرمان‌های والای شهیدان بود، رحمت واسعه الهی و همنشینی با فرزندان شهیدش را مسئلت دارم.

پیام تسلیت علما، شخصیت های حوزوی و مقامات کشوری در پی درگذشت حاج سیدجواد حجازی

پیام تسلیت سرپرست ریاست جمهوری

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت ابوی حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اصغر حجازی و پدر شهیدان والامقام سید جعفر و سید باقر تصریح کرد: این انسان وارسته و مبارز در کنار فعالیت‌های مبارزاتی و انقلابی و تقدیم ۲ فرزند دلیر خود در مسیر سربلندی و آزادگی کشور، با انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و خیرخواهانه از جمله سرپرستی کودکان بی‌سرپرست در موسسه خیریه دارالایتام مهدیه، زندگی پربرکت خود را وقف خدمت به اسلام و مردم نمود و با صبوری به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و نام و یادی نیک و ماندگار از خود بر جا گذاشت.

پیام تسلیت روسای قوه مقننه و قضاییه

همچنین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، علی طیب نیا وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا فرزین رئیس‌ کل بانک مرکزی، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه هر یک با صدور پیام های جداگانه ارتحال حاج سید جواد حجازی پدر شهیدان جعفر و باقر حجازی را تسلیت گفتند.

سید جلال رضوی مهر

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پیامی مرحوم حجازی را یار دیرین امامین انقلاب و معین ایتام و فقرا عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پیام تسلیت خود آورده است:  این چهره آشنا با امام راحل عظیم الشان، مقام معظم رهبری و آیت الله العظمی نوری همدانی و دیگر یاران امام که این رفاقت را از دوران مبارزات قبل از انقلاب با همراهی شهید آیت الله مدنی آغاز نمود و به‌علت پشتیبانی از مبارزان بارها حکومت منحوس پهلوی او را به زندان و تبعید محکوم نمود و انس و آشنایی با مقام معظم رهبری نیز از همین رهگذر نصیب وی گردید و کارنامه‌ای افتخار آمیز را برای این فقید سعید رقم زد.

همچنین آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی‌فقیه در استان و علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان نیز در پیام مشترکی ضمن تسلیت در پی درگذشت اباالشهداء و الایتام مرحوم حاج سیدجواد حجازی پدر بزرگوار شهیدان سیدجعفر و سیدباقر حجازی، از شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و از مؤسسین دارالایتام مهدیه همدان، امروز شنبه ۲۳ تیرماه را در استان همدان عزای عمومی اعلام کردند.

 

گفتنی است مرحوم حاج سید جواد حجازی پدر شهیدان سید جعفر و محمدباقر حجازی و از یاران دیرین امام و رهبری و مدیرعامل موسسه دارالایتام مهدیه روز گذشته در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم حجازی از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی به شمار می رفت و بیشتر عمر پربرکت خود را صرف خدمت به کودکان بی سرپرست کرده بود.

نظر شما