شناسهٔ خبر: 67667519 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر اطلاعات درگذشت پدر شهیدان حجازی را تسلیت گفت

تهران-ایرنا- وزیر اطلاعات در پیامی در گذشت ابوالشهیدین حاج سیدجواد حجازی، پدر گرامی حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر حجازی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب آمده است: در گذشت والد معزّز، ابوالشهیدین، ابوالایتام و خادم‌الرضا، مرحوم حاج سید جواد حجازی در آستانه‌ی تاسوعا و عاشورای حسینی، موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

در ادامه این پیام آمده است: ایشان از جمله انقلابیون مبارزه با رژیم ستم‌شاهی بوده و در این راه، متحمل سختی‌هایی گردید. پس ‌از پیروزی انقلاب اسلامی نیز منشأ خدمات ارزشمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز همدان شدند.

وزیر اطلاعات در پیام خود آورده است: ضمن عرض تسلیت به جنابعالی و اعضاء بیت مکرم مرحوم، از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز فقید، علوّ درجات و حشر با حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و برای بازماندگان، شکیبایی، صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

سید جواد حجازی پدر شهیدان سید جعفر و محمدباقر حجازی و از یاران دیرین امام و رهبری و مدیرعامل موسسه دارالایتام مهدیه روز ۲۲ تیرماه در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

وی از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی به شمار می رفت و بیشتر عمر پربرکت خود را صرف خدمت به کودکان بی سرپرست کرده بود.

شهید جعفر حجازی در سال ۱۳۶۱ در جبهه‌های غرب کشور به شهادت رسید و شهید محمدباقر حجازی نیز در سال ۱۳۶۴ در عملیات محرم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آیین تشییع و تدفین پیکر مرحوم حجازی با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

نظر شما