شناسهٔ خبر: 67661312 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی درگذشت پدر شهیدان حجازی را تسلیت گفت

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید ،‌ با صدور پیامی درگذشت پدر شهیدان سید جعفر و سید محمدباقر حجازی را تسلیت گفت. آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید ،‌ با صدور پیامی درگذشت پدر شهیدان سید جعفر و سید محمدباقر حجازی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این پیام آمده‌است:‌ در ایام سوگواری حضرت سید الشهدا (ع)‌خبر درگذشت ابوالشهیدین آقای حاج سید جواد حجازی «رحمت الله علیه» موجب تأسف و تأثر گردید،آن مرحوم از شخصیت‌های اثر گذار سیاسی و فرهنگی و اجتماعی همدان بود.

باتوجه به شناختی که از دوران جوانی تا به امروز از ایشان دارم هیچگاه در مسائل جاری مردم بی‌تفاوت نبوده و در امور خدمت به مستضعفان پیشگام بود، قبل و بعداز انقلاب برای تحکیم نهضت امام راحل «رحمت الله علیه» تلاش‌ می‌کرد و ۲ فرزند خود را تقدیم این راه مبارک نمود.

در بخش دیگری از پیام آیت الله نوری همدانی آمده‌است:‌ اینجانب درگذشت این شخصیت محترم را به کلیه بازماندگان خصوصاً فرزند روحانی ایشان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علی اصغر حجازی و اهالی دارالمومنین همدان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

سید جواد حجازی پدر شهیدان سید جعفر و محمدباقر حجازی و از یاران دیرین امام و رهبری و مدیرعامل موسسه دارالایتام مهدیه روز ۲۲ تیرماه در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

وی از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی به شمار می رفت و بیشتر عمر پربرکت خود را صرف خدمت به کودکان بی سرپرست کرده بود.

شهید جعفر حجازی در سال ۱۳۶۱ در جبهه‌های غرب کشور به شهادت رسید و شهید محمدباقر حجازی نیز در سال ۱۳۶۴ در عملیات محرم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آیین تشییع و تدفین پیکر مرحوم حجازی امروز با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما