شناسهٔ خبر: 67670779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش فارس مطرح کرد:

رقابت ورزشی ۱۵۰۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی سراسر کشور در شیراز

مرضیه جوانمردی فر

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی دختر و پسر کشور طی روزهای ۳۱ تیرماه تا ۹ مردادماه سال جاری در شیراز خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرشید قاسمی امروز، ۲۴ تیرماه در جلسه ستاد میزبانی مسابقات کشوری ورزشی دانش آموزان دختر و پسر ابتدایی در شیراز گفت: با توجه به قرار داشتن در ایام محرم‌الحرام، برنامه‌ها و مسابقات باید به صورتی برگزار شود که با نگه داشتن حرمت این ماه، مسابقات ورزشی هم با شور و حرارت برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه استان فارس همواره الگو بوده است، بیان کرد: با توجه به اینکه استان فارس همواره الگو بوده است، انتظار می‌رود در این مسابقات هم الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

قاسمی افزود: باید علاوه بر اینکه زمینه آشنایی دختران و پسران شرکت کننده در این رقابت‌ها با فرهنگ استان فارس و شهر شیراز را فراهم کنیم با استفاده از فناوری‌های نوین توام با خلاقیت به ارتقای کیفیت برگزاری مسابقات هم کمک شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به صورتی باشد تا دانش‌آموزان بتوانند فعالیت خود را در قالب اتفاقات فرهنگی انجام دهند و نقش کنشگری ایفا کنند و البته این کنشگری استمرار پیدا کند.

قاسمی افزود: مرحله کشوری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی با حضور بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ ورزشکار در رشته‌های دو و میدانی، طناب‌زنی، تنیس روی میز و شنا از ۳۱ تیرماه تا ۹ مردادماه در شیراز برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این جلسه با تشریح جزییات برگزاری این مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی کشور در شیراز اظهار کرد: سعی داریم در این مسابقات میزبان شایسته‌ای باشیم و تلاش می‌کنیم برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام سوگواری ماه محرم نیز برگزار شود.

سیدکاظم حسینی در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات، گفت: با هدف حفظ سلامت دانش‌آموزان از منزل تا منزل، برنامه جامعی داریم تا خاطرات خوبی در ذهن دانش‌آموزان شرکت کننده باقی بماند.

وی بیان کرد: با توجه به رقابت و حضور دانش‌آموزان از سراسر کشور در تاریخ‌های مختلف، میزبان یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز ورزشکار دوره ابتدایی خواهیم بود. بازدید و زیارت حرم مطهر شاهچراغ(ع) و همچنین بازدید از اماکن فرهنگی و گردشگری از جمله برنامه‌های فرهنگی در این مسابقات است.

حسینی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی با رویکرد وحدت آفرینی و همچنین مداحی و عزاداری پیوست این مسابقات خواهد بود.

انتهای پیام  

نظر شما