شناسهٔ خبر: 67670456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شیراز میزبان هزار و۵۰۰ دانش‌آموز ورزشکار دوره ابتدایی کشور می‌شود

شیراز - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: شیراز از ۳۱ تیرماه تا ۹ مردادماه میزبان هزار و۵۰۰ دانش‌آموز جهت برپایی مسابقات ورزشی دانش آموزان ابتدایی دختر و پسر کشور می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید قاسمی در جلسه ستاد میزبانی مسابقات کشوری ورزشی دانش آموزان دختر و پسر ابتدایی در رشته‌های طناب زنی، دوومیدانی، تنیس روی میز و شنا، بیان کرد: با توجه به قرار داشتن در ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام ضروری است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در عین حالی که مسابقات ورزشی با شور و حرارت برگزار شود حرمت برنامه‌های سوگواری نیز حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: استان فارس همواره الگو بوده و انتظار می‌رود با توجه به ایام پیش رو در این مسابقات کشوری، به گونه‌ای عمل کند که الگوی سایر استان‌ها قرار گیرد.

قاسمی تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین توأم با خلاقیت می‌تواند به ارتقای کیفیت برگزاری مسابقات کمک کند.

میزبانی فارس از رویدادهای ملی سبب آشنایی با فرهنگ استان می‌شود

وی ادامه داد: باید زمینه آشنایی هم پسران و هم دختران شرکت کننده در این رقابت‌ها با فرهنگ استان فارس و شهر شیراز فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی به گونه‌ای صورت گیرد تا دانش آموزان کنشگر باشند و فعالیت خود را در قالب اتفاقات فرهنگی انجام دهند و این کنشگری استمرار یابد.

وی ادامه داد: مرحله کشوری مسابقات ورزشی دانش آموزان ابتدایی دختر و پسر با حضور بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ ورزشکار در رشته‌های طناب زنی، دوومیدانی، تنیس روی میز و شنا از ۳۱ تیرماه تا ۹ مردادماه در شیراز برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس، نیز با تشریح جزئیات برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی کشور در شیراز بیان کرد: تلاش داریم میزبانی شایسته‌ای را داشته باشیم و سعی خواهیم کرد برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام سوگواری ماه محرم نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: زیارت شاهچراغ علیه السلام و بازدید از اماکن فرهنگی و گردشگری از جمله برنامه‌های فرهنگی این مسابقات است.

معاون تربیت بدنی اضافه کرد: از ۳۱ تیرماه تا سوم مردادماه میزبان دانش آموزان پسر و از ۵ تا ۹ مرداد ماه نیز میزبان ورزشکاران دختر خواهیم بود.

شایان ذکر است: در حاشیه این نشست حکم ابوذر زیدآبادی نژاد به عنوان رئیس هیئت ورزش دانش آموزی استان فارس که به تازگی با برگزاری انتخابات به این سمت انتخاب شده بود به وی اعطا شد.

نظر شما