شناسهٔ خبر: 67672791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان:

دفاتر تسهیل‌گری در مناطق چهارگانه همدان ایجاد می‌شود

همدان-رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان از ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در مناطق چهارگانه منوچهری، کوی خضر، کوی زینبیه (مزداگینه) و کوی خاتم (ششصد دستگاه) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بادامی‌نجات از موافقت اعضای شورا با ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در مناطق چهارگانه خبر داد و اظهار کرد: این دفاتر به منظور تعامل بیشتر مردم و کسبه با شهرداری در تجمیع، بازسازی و نوسازی املاک در این مناطق است.

وی با بیان اینکه تشکیل و راه‌اندازی این دفاتر به ویژه در مناطق کم‌برخوردار مؤثر خواهد بود، گفت: این دفاتر در منطقه منوچهری، کوی خضر، کوی مزداگینه و کوی خاتم ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: ایجاد دفاتر تسهیل‌گری بازار تاریخی همدان از تجارب موفق در این خصوص بود که توانست در متقاعد و همراه کردن کسبه بافت بازار در جداره‌سازیخوب عمل کند.

بادامی‌نجات با بیان اینکه کار عمارت خورشید در بافت بازار خوب بود، افزود: اما اشکالاتی نیز وارد است که باید به دنبال رفع این موارد باشند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید بدانند دفاتر تسهیل‌گری چرا و به چه منظور تشکیل می‌شوند، تصریح کرد: مردم باید بدانند برای چه مواردی به این دفاتر مراجعه کنند که از این مهم به ویژه در زمان ثبت جهانی هگمتانه غفلت شد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: در زمان ثبت جهانی هگمتانه باید فضا توسط دفاتر مدیریت می‌شد که این اتفاق رخ نداد و قرار بر پای کار آوردن مردم و کسبه در بحث جداره‌سازی در سرگذر بود که این اقدام محسوس نبود.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در مناطق چهارگانه اقدام درستی است، خاطرنشان کرد: اما نگرانی ما این است اهدافی که شهرداری به دنبال آنها بوده و همچنین مورد تأکید شوراست محقق نشود.

وی در ادامه یادآور شد: اگر دغدغه‌مندان در بحث بازآفرینی در سازمان عمران و مجموعه عمارت خورشید با ایجاد دفاتر تسهیل‌گری همچنان مقدمات کار فراهم نیست، کار را شروع نکنند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان اظهار کرد: نگرانی ما در این خصوص بحث مالی نیست چراکه آورده ایجاد این دفاتر بیش از اجرای پروژه‌های دیگر است و نگران هستیم در صورت شکست، این پروژه به طور کامل کنار گذاشته می‌شود.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه تنها نگرانی ما انجام کار به صورت ناقص است، گفت: وقتی با وجود ایجاد دفتر تسهیل‌گری بازار تاریخی هنوز در بازار رضایت حاصل نشده است یعنی کار درست انجام نشد و در ادامه کار و ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در مناطق چهارگانه باید دقت بیشتری شود.

نظر شما