شناسهٔ خبر: 67672790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان عنوان کرد؛

خریداری ۵۴ درصد گندم استان توسط تعاون روستایی همدان

همدان-معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۵۴ درصد گندم استان توسط تعاون روستایی و ۴۶ درصد به واسطه شرکت غله خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر لاهوتیان با تاکید بر اینکه خرید گندم استان از هفته اول تیر ماه در استان آغاز شده است اظهار کرد: تا تاریخ بیست و سوم تیرماه بالغ بر ۱۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان خریداری شده است.

وی در ادامه افزود: در استان همدان ۵۵ مرکز خرید گندم شامل کارخانجات آرد، عوامل بخش خصوصی و دولتی و مباشرین تعاون روستایی امر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را بر عهده دارند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: ۵۴ درصد گندم استان توسط تعاون روستایی و ۴۶ درصد به واسطه شرکت غله خریداری شده است.

وی در بخش دیگر متذکر شد: در حال حاضر مراکز خرید آمادگی تحویل محموله‌های زیر ۱۰ تن در مراکز کوچک و بالای ۱۰ تن در مراکز بزرگ همچون کارخانجات آرد و سیلوی بتنی کوریجان را دارند.

لاهوتیان همچنین اظهار کرد: افت زنی گندم در آزمایشگاه‌های مراکز خرید با حضور عوامل تشخیص و ذیحسابان با دقت نظر بالا انجام می‌شود.

وی در پایان از هدف‌گذاری اجرای طرح جهش دیمزارها در ۵۲۰ هزار هکتار از اراضی استان طی سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ خبر داد و گفت: کشت گیاهان دارویی، گیاهان علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و حبوبات در اراضی آیش با جدیت دنبال می‌شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از هدف‌گذاری اجرای طرح جهش دیمزارها در ۵۲۰ هزار هکتار از اراضی استان طی سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ خبر داد.

نظر شما