شناسهٔ خبر: 67667880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار:

اشتغال لرستان نیازمند اصلاح ساختاری است

ابراهیم شریفی

استاندار لرستان گفت: ایجاد اشتغال در استان نیازمند یک اصلاح ساختاری است.

صاحب‌خبر -

ابوطالب شفقت امروز (۲۴ تیرماه) در جلسه کارگروه اشتغال لرستان، اظهار کرد: آمار اشتغال ایجاد شده در دستگاه‌های اجرایی قابل‌ تقدیر است اما کافی نیست و در استان نیازمند اشتغال بیش‌تر و واقعی‌تر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید عدد اشتغال را دست‌کم دو برابر کنیم تا بتوانیم درصد بیکاری استان را یک‌رقمی کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به نرخ بیکاری ۱۱.۹ در استان، افزود: اگر بتوانیم عدد اشتغال استان را تا پایان سال دو برابر نرخ تعیین شده از طرف وزارت کار کنیم نرخ بیکاری استان به عدد ۹ کاهش پیدا خواهد کرد و این نقشه‌ی راه سال جاری ما است.

شفقت تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مؤثر در اشتغال باید براساس سهم تشخیصی خود در فرآیند اشتغال استان مأموریت پیدا کنند.

وی اضافه کرد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان می‌بایست وظایف تخصصی دستگاه‌ها را به فراخور نقش و وظایف را مشخص و ابلاغ کنند.

استاندار لرستان همچنین بر اشتغال بر پایه ظرفیت‌های مهم استان از جمله روستا و عشایر تأکید کرد و گفت: برای توسعه اشتغال باید از ظرفیت روستاها و عشایر از جمله برگزاری جشنواره‌های مهم انار، انجیر، گندم و عسل که زمینه‌ی ایجاد انگیزه برای فعالان این حوزه را بیش‌تر می‌کند استفاده کرد.

شفقت با بیان اینکه اشتغال مسئله‌ی محوری استان لرستان است و باید ایجاد اشتغال را به‌صورت واقعی ببینیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم نرخ بیکاری را به عدد ۶ برسانیم می‌توانیم برنامه‌های بعدی را به سمت رفاه عمومی کسب‌وکار ببریم.

وی ادامه داد: من‌بعد جلسات کارگروه اشتغال را هر دو هفته یک‌بار برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظر شما