شناسهٔ خبر: 67669707 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

استاندار لرستان:

باید عدد اشتغال در لرستان را ۲ برابر کنیم3720518 - اکونیوز

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - استاندار لرستان تأکید کرد: باید عدد اشتغال را دست‌کم دوبرابر کنیم تا بتوانیم درصد بیکاری استان را یک‌رقمی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ابوطالب شفقت ظهر امروز یکشنبه در کارگروه اشتغال لرستان، اظهار داشت: آمار اشتغال ایجاد شده در دستگاه‌های اجرایی قابل‌تقدیر است؛ اما کافی نیست و در استان نیازمند اشتغال بیش‌تر و واقعی‌تر هستیم.

وی ادامه داد: باید عدد اشتغال را دست‌کم دوبرابر کنیم تا بتوانیم درصد بیکاری استان را یک‌رقمی کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به نرخ بیکاری ۱۱.۹ در استان، عنوان کرد: اگر بتوانیم عدد اشتغال استان را تا پایان سال دوبرابر نرخ تعیین شده از طرف وزارت کار کنیم نرخ بیکاری استان به عدد ۹ کاهش پیدا خواهد کرد و این نقشه راه سال جاری ما است.

شفقت، تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مؤثر در اشتغال باید بر اساس سهم تشخیصی خود در فرایند اشتغال استان مأموریت پیدا کنند.

وی افزود: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان می‌بایست وظایف تخصصی دستگاه‌ها را به فراخور نقش و وظایف را مشخص و ابلاغ کنند.

استاندار لرستان همچنین بر اشتغال بر پایه ظرفیت‌های مهم استان از جمله روستا و عشایر تأکید کرد و گفت: برای توسعه اشتغال باید از ظرفیت روستاها و عشایر از جمله برگزاری جشنواره‌های مهم انار، انجیر، گندم و عسل که زمینه ایجاد انگیزه برای فعالان این حوزه را بیش‌تر می‌کند استفاده کرد.

شفقت، عنوان کرد: اشتغال مسئله‌محوری استان لرستان است و باید ایجاد اشتغال را به‌صورت واقعی ببینیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم نرخ بیکاری را به عدد شش برسانیم می‌توانیم برنامه‌های بعدی را به سمت رفاه عمومی کسب‌وکار ببریم.

استاندار لرستان، تأکید کرد: من‌بعد جلسات کارگروه اشتغال را هر دو هفته یک‌بار برگزار خواهیم کرد.

نظر شما