شناسهٔ خبر: 67668586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نرخ بیکاری در لرستان باید تک‌رقمی شود

استاندار لرستان بر لزوم تک‌رقمی‌شدن نرخ بیکاری در این استان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در جلسه کارگروه اشتغال لرستان در سالن جلسات استانداری، گفت: آمار اشتغال ایجادشده در دستگاه‌های اجرایی قابل‌تقدیر است، اما کافی نیست.

وی افزود: در لرستان نیازمند اشتغال بیشتر و واقعی‌تر هستیم و باید عدد اشتغال را دست‌کم دو برابر کنیم تا بتوانیم درصد بیکاری این استان را یک‌رقمی کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به نرخ بیکاری 11.9 در این استان عنوان کرد: اگر بتوانیم عدد اشتغال این استان را تا پایان سال دو برابر نرخ تعیین‌شده از طرف وزارت کار کنیم نرخ بیکاری به عدد 9 کاهش پیدا خواهد کرد.

شفقت تأکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی مؤثر در اشتغال باید براساس سهم تشخیصی خود در فرآیند اشتغال استان مأموریت پیدا کنند و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه باید وظایف تخصصی دستگاه‌های اجرایی را به فراخور نقش و وظایف مشخص و ابلاغ کنند.

وی همچنین بر اشتغال بر پایه ظرفیت‌های مهم لرستان از جمله روستا و عشایر تأکید و بیان کرد: برای توسعه  اشتغال باید از ظرفیت روستاها و عشایر استفاده کرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: اگر بتوانیم نرخ بیکاری را به عدد 6 برسانیم می‌توانیم برنامه های بعدی را به‌سمت رفاه عمومی و کسب‌وکار ببریم.

انتهای پیام/645

نظر شما