شناسهٔ خبر: 67670458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یادواره نخستین شهید خبرنگار خراسان در تربت‌حیدریه برگزار می‌شود + فیلم

تربت حیدریه - ایرنا -مسوول دبیرخانه کنگره ملی شهدای منطقه تربت‌حیدریه گفت: یادواره شهید «مجید حجتی» به عنوان نخستین شهید خبرنگار استان های خراسان، دهم مردادماه امسال در تربت حیدریه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد عوض روز یک‌شنبه در نشست هماهنگی یادواره شهید مجید حجتی اظهار کرد: خبرنگاران به طور حتم پای کار این یادواره هستند.

وی ادامه داد: برای این برنامه می‌توان نمایشی هم ترتیب داد که حاضران از آن بهره ببرند و همچنین اقداماتی را هم در محله شهید انجام داد.

رییس کمیته تبلیغات و روابط عمومی‌کنگره ملی ۲ هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه (شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار) هم در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده برای یادواره مزبور اظهار کرد: فرصت بسیاری تا زمان برگزاری یادواره شهید خبرنگار خراسان رضوی و کنگره ملی شهدا منطقه تربت‌حیدریه باقی نمانده است.

جواد بلندی ادامه داد: باید تلاش کرد یادواره تنها خبرنگار شهید شهرستان تربت‌حیدریه متمایز و متفاوت از سایر یادواره ها شده و اصحاب رسانه و خبرنگاران هم که صاحب ذوق و سلیقه هستند، می توانند در این زمینه فعالیت‌های رسانه ای خوبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: مستندهای خوبی در خصوص این شهید تهیه شده و چون شهید حجتی خبرنگار بوده نسبت به این مساله اهتمام خوبی هم وجود داشته است.

یکی از بستگان شهید حجتی گفت: به عنوان عضوی از خانواده شهید حجتی باید بگویم که این خانواده از انجام هر کاری برای معرفی تنها شهید خبرنگار تربت حیدریه دریغ و کوتاهی نخواهد کرد.

وحید مهرجو افزود: رسانه های مختلف تا زمانی که مادر شهید در قید حیات بودند در روزهای شهادت ایشان و روز خبرنگار به خانواده شهید سر می زدند، البته خبرنگاران شهرستان تربت حیدریه همیشه در این زمینه اهتمام و توجه داشته اند.

وی بیان کرد: شهید مجید حجتی اولین خبرنگار شهید خراسان رضوی در دوران دفاع مقدس بوده که متأسفانه این موضوع حتی در شهرستان و استان جا نیفتاده است و حتی همکاران ما در صدا و سیما هم زمانی که این موضوع را بیان می کنیم تعجب می کنند.

پاسدار شهید مجید حجتی در یکم آبان سال ۱۳۳۸ در تربت‌حیدریه چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی را تا سطح هنرستان در زادگاهش گذراند و موفق به اخذ دیپلم برق شد.

این شهید بزرگوار در ادامه مسیر زندگی خود بینش عمیق‌تری نسبت به انقلاب و امام پیدا کرد و در جریان پیروزی انقلاب به پخش اعلامیه و دیوارنویسی پرداخت و بعد از پیروزی انقلاب به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه درآمده و در بخش فرهنگی سپاه ضمن انجام امور محوله، به کار خبرنگاری برای روزنامه جمهوری اسلامی و صدا و سیما مشغول شد.

وی سه بار به جبهه اعزام و سرانجام در روز نهم آذرماه سال ۱۳۶۰ در جریان عملیات طریق‌القدس در منطقه بستان حین تهیه گزارش خبری، به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت حیدریه، این شهرستان ۶۲۱ شهید، ۱۴۱ آزاده و هزار و ۶۸۰ جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده که از جانبازان شهرستان ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصد هستند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما