شناسهٔ خبر: 67666157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برپایی ۲۰۶ موکب عزاداری در شیراز طی دهه اول محرم

زهرا عسگری

سخنگوی شهرداری شیراز از برپایی ۲۰۶ موکب عزاداری در معابر و محلات مناطق یازده‌گانه این کلان‌شهر طی دهه اول محرم خبر داد و گفت: «شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع)» سیاه‌پوش عزای سید و سالار شهیدان است.

صاحب‌خبر -

رضا جاویدی امروز، ۲۴ تیرماه در نشست شهرداری شیراز با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان و یارانشان و بزرگداشت حماسه کربلا و عاشورا، به تمهیدات مناطق یازده‌گانه برای فضاسازی و سیاه‌پوشی و همچنین برپایی موکب‌های عزاداری در محلات و معابر مناطق یازده‌گانه کلان‌شهر شیراز پرداخت و اظهار کرد: شیراز سیاه‌پوش عزای سید و سالار شهیدان است.

وی از برپایی ۲۰۶ موکب عزاداری در معابر و محلات مناطق یازده‌گانه این کلان‌شهر طی دهه اول محرم خبر داد و گفت: برای اجرای برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان به ۶۰۱ مسجد و هیئت‌ توسط مناطق یازده‌گانه کمک شده است.

سخنگوی شهرداری شیراز همچنین با اشاره به فضاسازی و سیاه‌پوشی مناطق این کلان‌شهر با نصب المان، کتیبه، پرچم و ریسه‌های سیاه بیان کرد: مناطق یازده‌گانه با ۸۲ هزار و ۸۰۰ متر ریسه، یک هزار و ۴۹۲ متر بنر، یک هزار و ۶۳۸ عدد کتیبه افقی و عمودی در تقاطع‌ها و پل‌ها اقدام به فضاسازی محرم کرده‌اند.

جاویدی همچنین از تدابیر لازم برای فضاسازی، سیاه‌پوشی، اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی معابر و محلات با توجه به مفاهیم ارزشمند محرم و تعظیم و تکریم شعائر اسلامی نیز با محوریت آموزه‌های متعالی عاشورا توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیرازخبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ کتیبه عرضی و ۳۰۰ کتیبه عمودی در سطح خیابانهای شهر شیراز نصب‌ شده است.

وی از نصب بیش از ۱۵۰ سازه شهری با موضوع محرم و شهدای دفاع مقدس به دلیل برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس به میزبانی شهر شیراز خبر داد و بیان کرد: در سطح شهر شیراز، بیش از ۲۵۹ غرفه جهت مواکب، هیئات سطح شهر بر پا شد و اقلام مصرفی در میان این مواکب توزیع شده است.

۱۱ عنوان برنامه اعم از برپایی نمایشگاه عکس محرم در فرهنگسراها، اجرای تعزیه و مقتل خوانی در مراکز فرهنگی، نذر خون، کتابخانه محرم، عصر شعر کربلا و محرم به وقت کودکی به مناسبت ایام محرم از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شیراز در حال اجراست که جاویدی به آن پرداخت.

انتهای پیام 

نظر شما