شناسهٔ خبر: 67666701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰۶ موکب عزاداری در کلانشهر شیراز ایجاد شد

شیراز-ایرنا-سخنگوی شهرداری شیراز اعلام کرد: ۲۰۶ موکب عزاداری در معابر و محلات مناطق این کلان‌شهر طی دهه اول محرم مستقر و فعال شده است.

صاحب‌خبر -

رضا جاویدی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرای برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان به ۶۰۱ مسجد و هیئت‌ توسط مناطق یازده‌گانه کمک شده است.
سخنگوی شهرداری شیراز همچنین با اشاره به فضاسازی و سیاه‌پوشی مناطق این کلان‌شهر با نصب کتیبه، پرچم و ریسه‌های سیاه بیان کرد: مناطق یازده‌گانه با ۸۲ هزار و ۸۰۰ متر ریسه، یک هزار و ۴۹۲ متر بنر، یک هزار و ۶۳۸ عدد کتیبه افقی و عمودی در تقاطع‌ها و پل‌ها اقدام به فضاسازی محرم کرده‌اند.
جاویدی همچنین گفت: بیش از ۴۰۰ کتیبه عرضی و ۳۰۰ کتیبه عمودی در خیابانهای شهر شیراز نصب‌شده است.
وی نصب بیش از ۱۵۰ سازه شهری با موضوع محرم و شهدای دفاع مقدس به دلیل برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس به میزبانی شهر شیراز را یادآور شد و عنوان کرد: در شهر شیراز، بیش از ۲۵۹ غرفه برای موکب ها، هیات های شهر بر پا شد و اقلام مصرفی در میان این موکبها توزیع شده است.
جاویدی گفت: ۱۱ عنوان برنامه اعم از برپایی نمایشگاه عکس محرم در فرهنگسراها، اجرای تعزیه و مقتل خوانی در مراکز فرهنگی، نذر خون، کتابخانه محرم، عصر شعر کربلا و محرم به وقت کودکی به مناسبت ایام محرم از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شیراز در حال اجراست.

نظر شما