شناسهٔ خبر: 67666060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آتش‌سوزی سیوک مهار شد

سخنگوی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده سیوک از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد مهار شد.

صاحب‌خبر -

هادی سینایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: آتش سوزی مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده سیوک از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد بعد از 3 روز با کمک نیروهای مردمی، بسیج و دستگاه‌های عضو ستاد بحران مهار شد.

وی با اشاره به اینکه عامل آتش‌سوزی سیوک انسانی است، ولی عمدی و سهوی بودن آن مشخص نیست، عنوان کرد: هنوز میزان خسارت مشخص نیست و بعد از پایش دقیق منطقه متولیان امر اقدام به بررسی میزان خسارت خواهند کرد.

سینایی دلیل تأخیر در مهار آتش سوزی را وزش شدید باد و پوشش گیاهی بسیار زیاد منطقه دانست و افزود: هم اکنون اکیپ‌های از محیط‌بانان محیط زیست در منطقه حضور دارند و تا زمانی که از مهار کامل مطلع نشوند، محل را ترک نخواهند کرد.

وی بیان کرد: حریق چند روزه خائیز و نبود بالگرد برای هلی برن نیروها در همان لحظات نخست و پیاده روی 7 ساعته با کوله‌پشتی به وزن حداقل 20 کیلو در شیب‌های بالای 70 درصد تا رسیدن به محل، نشان از مظلومیت محیط بانان و جنگلیانان این استان دارد.

سینایی این را هم گفت که در حریق خائیز  پای مدیرکل منابع طبیعی پیچ خورد ، رئیس اداره محیط انسانی محیط زیست امروز با پای لنگان درمحل کار  خود حاضر شد، معاون فنی و رئیس شهرستان منابع طبیعی با  خودروهای شخصی نیرو و امکانات جابجا می‌کردند مدیرکل و معاونین محیط زیست بعداز 4 شبانه روز در خائیز مستقیم برای مهار حریق به کوه‌های منطقه حفاظت شده سیوک بخش چیتاب رفتند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران، معاونین، کارشناسان محیط‌بانان و قرق‌بانان دو دستگاه شب روز در کمترین امکانات و در سخت‌ترین توپوگرافی کشور مشغول خدمت هستند و تضعیف روحیه همکار در بحران زیبنده و سزاوار نیست.

سینایی ادامه داد: مدیریت 327 هزار هکتار مناطق حفاظت شده توسط 80 محیط‌بان مطابق با استاندارد جهانی هر هراز هکتار یک محیطبان یعنی کمبود 232 محیط‌بان در استان و این جدا از کمبود نیروی انسانی قرق‌بان در استان است.

به گزارش تسنیم، منطقه حفاظت شده سیوک با 12 هزار و 858 هکتار مساحت یکی از مناطق حفاظت شده هفت‌گانه کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.

آتش سوزی جنگل ها و مراتع , آتش سوزی جنگل ها و مراتع , آتش سوزی جنگل ها و مراتع , آتش سوزی جنگل ها و مراتع ,

انتهای پیام/

نظر شما