شناسهٔ خبر: 67666756 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

آتش‌سوزی سیوک مهار شد

سخنگوی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده سیوک از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد مهار شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سخنگوی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده سیوک از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد مهار شد.

هادی سینایی اظهار داشت:آتش سوزی مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده سیوک از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد بعد از 3 روز با کمک نیروهایمردمی، بسیج و دستگاه‌های عضو ستاد بحران مهار شد.

وی با اشاره به اینکه عامل آتش‌سوزی سیوک انسانی است، ولی عمدی و سهوی بودن آن مشخص نیست، عنوان کرد: هنوز میزان خسارت مشخص نیست و بعد از پایش دقیق منطقه متولیان امر اقدام به بررسی میزان خسارت خواهند کرد.

سینایی دلیل تأخیر در مهار آتش سوزی را وزش شدید باد و پوشش گیاهی بسیارزیاد منطقه دانست و افزود: هم اکنون اکیپ‌های از محیط‌بانان محیط زیست در منطقه حضور دارند و تا زمانی که از مهار کامل مطلع نشوند، محل را ترک نخواهند کرد.

وی بیان کرد: حریق چند روزه خائیزو نبود بالگرد برای هلی برن نیروها در همان لحظات نخست و پیاده روی 7 ساعتهبا کوله‌پشتی به وزن حداقل 20 کیلو در شیب‌های بالای 70 درصد تا رسیدن به محل، نشان از مظلومیت محیط بانان و جنگلیانان این استان دارد.

سینایی این را هم گفت کهدر حریق خائیز پای مدیرکل منابع طبیعی پیچ خورد، رئیس اداره محیط انسانی محیط زیست امروز با پای لنگان درمحل کار خود حاضر شد، معاون فنی و رئیس شهرستان منابع طبیعی با خودروهای شخصی نیرو و امکانات جابجا می‌کردند مدیرکل و معاونین محیط زیست بعداز 4 شبانه روز در خائیز مستقیم برای مهار حریق به کوه‌های منطقه حفاظت شده سیوک بخش چیتاب رفتند.

وی خاطرنشان کرد:مدیران، معاونین، کارشناسان محیط‌بانان و قرق‌بانان دو دستگاه شب روز در کمترین امکانات و در سخت‌ترین توپوگرافی کشور مشغول خدمت هستند وتضعیف روحیه همکار در بحران زیبنده و سزاوار نیست.

سینایی ادامه داد: مدیریت 327 هزار هکتار مناطق حفاظت شده توسط 80 محیط‌بان مطابق با استاندارد جهانی هر هراز هکتار یک محیطبان یعنی کمبود 232 محیط‌بان در استان و این جدااز کمبود نیروی انسانی قرق‌بان در استان است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما