شناسهٔ خبر: 67653348 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند

نشست خبری هشتمین جشنواره تلویزیونی بین المللی مستند رسانه ملی، صبح روز شنبه ۲۳ تیرماه با موضوعات

صاحب‌خبر -

حسین زارع زاده مدیر شبکه تلویزیونی مستند و دبیر جشنواره در این نشست ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش با اشاره به ضرورت اهداف هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند گفت: در جشنواره هشتم تمام تلاش ما این است که باتوجه به اینکه این شبکه توجه به آحاد مختلف مردم و جامعه دارد سعی کرده ایم که در راستای تحول سازمان صداوسیما در مسیر عدالت و عدالت گستری حرکت کنیم. افتخار ما این است که به مخاطبان وفادار بمانیم. در نظر داریم که دغدغه‌های مخاطبان را از طریق مستند‌های مختلف برای بهبود کیفیت آثار را برای مخاطبان تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه در جشنواره مستند به فیلمسازان شهرستان‌ها بیشتر توجه داشته باشیم افزود: از دوره دوم برگزاری جشنواره مستند تا دوره هفتم این جشنواره ۳۶ جایزه داشتیم. از این تعداد ۲۶ جایزه را فیلمسازان شهرستانی ازآن خود کرده اند که نشان از توجه ویژه شبکه مستند سیما به فیلمسازان شهرستانی دارد.

دبیر جشنواره تلویزیونی مستند سیما با بیان این مطلب که توجه به نظم و انضباط پخش مستند‌های فیلمسازان از اولویت‌ها و نکات مهم این شبکه هست گفت: جدول زمان بندی بسیار منظم در پخش برای پخش رایگان فیلم‌ها و همچنین استفاده فیلمسازان از سایت را بخوبی برنامه ریزی کرده ایم و در طول پخش فیلم‌ها از شبکه مستند رسانه ملی مخاطبان با ما همراه خواهند بود و گام به گام با داوران همراه هستند و حتی قضاوت می‌کنند و در دیده شدن فیلم‌ها دخالت دارند.

زارع زاده با بیان اینکه عدالت فرهنگی علت اصلی و اساس جشنواره تلویزیونی مستند است بیان کرد: آمار‌هایی که از دوره دوم تا هفتم جشنواره تلویزیونی مستند از ۳۹۱۰ اثری که به دبیرخانه جشنواره رسیده ۲۳۱۷ اثر مربوط به فیلمسازان شهرستانی است که این امر نشان می‌دهد ما در راستای عدالت فرهنگی حرکت می‌کنیم. باید اذعان کنم که برگزاری جشنواره تلویزیونی مستند سیما در سطح ملی بی نظیر است.

دبیر جشنواره تلویزیونی مستند سیما همچنین گفت: امسال جشنواره تلویزیونی مستند در بخش فیلم مستند " فیلم کوتاه، فیلم نیمه بلند و فیلم بلند، مجموعه مستند، عکس مستند، مستند نگاری برگزار می‌شود و برای اولین بار یک بخش بین المللی را هم با موضوع فلسطین و غزه داریم با توجه به اتفاقاتی که در سال گذشته و امسال در فلسطین و غزه اتفاق افتاد این بخش بین الملل با حضور فیلمسازان و داوران بین المللی و مستند سازان حوزه بین الملل برگزار خواهد شد.

مدیر شبکه تلویزیونی مستند رسانه ملی با بیان اینکه فیلمسازان و سازندگان آثار می‌بایست تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ آثار خودرا به دبیرخانه جشنواره تلویزیونی مستند ارسال کنند گفت: بخش داوری آثار تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت و اختتامیه هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند هم اوائل آذرماه در یکی از شهرستان‌های کشور برگزار خواهد شد که هنوز شهرستان مورد نظر انتخاب نشده است. تعیین شهرستان برای اختتامیه جشنواره بخاطر این است که مستند سازان و سازندگان آثار مستند با بافت جغرافیایی، فرهنگی و موارد گوناگون شهرستان‌های ایران آشنا شوند که این امر هم در راستای هدف سازمان صداوسیما و موضوع عدالت گستری است و امسال هم در جشنواره هشتم سعی کرده ایم که کمبود‌ها را جبران کنیم و کیفیت جایزه‌ها را هم افزایش داده ایم.

وی در خصوص جوایز هشتمین جشنواره تلویزیونی بین المللی مستند عنوان کرد: برای مستند‌های کوتاه میزان ۱۰ میلیون تومان، فیلم مستند نیمه بلند ۱۵ میلیون تومان، مستند‌های بلند ۲۰ میلیون تومان و در بخش جایزه حق تالیف تک عکس ۲ میلیون تومان و مجموعه عکس هم ۳ میلیون تومان به آثار منتخب اهدا خواهد شد.

حسین زارع زاده مدیر شبکه تلویزیونی مستند رسانه ملی در پایان هم با بیان اینکه هدف ما این است که از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنیم گفت: ما در این شبکه از همه متخصصان و کارشناسان خبره حوزه مستند بهره خواهیم برد و از همه کمک می‌گیریم و از رسانه‌ها هم توقع داریم که در بخش مستند نگاری آثار خودرا ارسال کنند و ما از آثار خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه مستند نگاری جشنواره استقبال می‌کنیم.

گفتنی است که در پایان این مراسم از پوستر هشتمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند رسانه ملی رونمایی شد.

نظر شما