شناسهٔ خبر: 67651394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سارقان بانک در جوادیه غافلگیر شدند

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان بانک در محله جوادیه خبر داد و گفت: طی اعلام خبر به صدا در آمدن آژیر یکی از بانک‌ها در محله جوادیه، بلافاصله واحد گشت کلانتری ۱۱۷ جوادیه در کمتر از پنج دقیقه در محل حاضر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قاسم‌پور روز شنبه در تشریح دستگیری سارقان بانک محله جوادیه اظهار کرد: عوامل کلانتری متوجه جابجایی دستگاه عابر بانک شدند و جهت بررسی موضوع اقدام کرده که در همین حین به خودروی پراید که روبروی بانک پارک شده بود مظنون شدند که راننده با رویت ماموران قصد متواری شدن را داشت و عوامل کلانتری طی یک عملیات ویژه پلیسی خودرو را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت افزود: در حین بررسی دستگاه عابر بانک، ماموران متوجه حرکاتی داخل شعبه بانک شدند و با بررسی بیشتر مشخص شد که فردی داخل بانک است و این سارق در یک اقدام پیش‌دستانه پلیسی قبل از اینکه موفق به سرقت و فرار شود داخل بانک زمین‌گیر و دستگیر شد.

سرهنگ قاسم‌پور بیان کرد: در بررسی‌های اولیه شعبه بانک مشخص شد که متهمان به دلیل حضور به موقع و سرعت عمل بالا و هوشیاری پلیس موفق به سرقت اموال یا وسیله‌های داخل بانک نشده بودند و پس از انتقال متهمان به کلانتری، به جرم خود اعتراف کرده و همچنین مشخص شد که هر ۲ سارق دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: متهمان ۳۳ و ۲۹ ساله بوده که به جهت بررسی‌های بیشتر و کشف جرائم احتمالی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اضافه کرد: پلیس در هر شرایطی و تمام ساعات شبانه روز با آمادگی بالا و هوشیاری و درایت و استفاده از ابزار هوشمند آماده مقابله با این سارقان و هنجارشکنان است و برای حفظ جان و مال شهروندان تمام تلاش خود را خواهند کرد.

موادفروش شرق پایتخت در دام پلیس

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب نیز از دستگیری یکی از مواد فروشان سابقه دار محله هنگام تهران خبر داد و افزود: در عملیات شب گذشته از مخفیگاه متهم ۱۵ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ حسین باباپور ادامه داد: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از مواد فروشان سابقه دار شرق تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه یکم این پلیس رسیدگی به موضوع را برعهده گرفتند.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی ماموران مشخص شد متهم یکی از قاچاقچیان و توزیع کنندگان سابقه دار مواد مخدر در شرق تهران هست که ضمن اجاره یک باب منزل مسکونی اقدام به فروش مواد مخدر می کند و این موضوع موجی از نارضایتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب گفت: با پیگیری‌های محلی و تحقیقات گسترده و اطلاعات مفیدی که ماموران پلیس در بررسی‌های میدانی به دست آوردند سرانجام مختصات و آدرس دقیق مخفیگاه متهم در یکی از محلات منطقه هنگام تهران شناسایی و اقدامات مقدماتی شامل اخذ مجوز قانونی جهت ورود به منزل و آماده سازی تیم عملیاتی برای اقدام غافلگیرانه و دستگیری وی به عمل آمد.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به تکمیل پرونده و ارائه گزارش به مرجع قضایی، مجوز قانونی جهت ورود به منزل و بازداشت متهم صادر و شب گذشته تیم عملیاتی پایگاه یکم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب به محل اعزام شد و با رعایت جوانب قانونی با شگردهای خاص پلیسی وارد منزل متهم شدند و بلافاصله در اقدامی ضربتی او را دستگیر کردند.

سرهنگ باباپور با بیان اینکه با اینکه در جستجوی خانگی، ۱۵کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: پلیس و دستگاه قضائی مصمم است با کسانی که به نظم و آرامش عمومی شهروندان خدشه وارد می کنند برابر قانون به شدت برخورد کند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: به سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر اولتیماتوم می‌دهیم تا دیر نشده دست از اعمال مجرمانه خود بردارند و به مسیر شهروندی بازگردند، چراکه مطمئن باشند پلیس با اشراف اطلاعاتی خوبی که دارد متهمان را در کوتاهترین زمان ممکن دستگیر و آنان را به دست قانون می‌سپارد.

نظر شما