شناسهٔ خبر: 67651142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در اتاق بازرگانی استان انجام گرفت؛

بررسی احیاء دوباره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فارس

در اتاق بازرگانی استان انجام گرفت؛ نحوه چگونگی فعالیت دوباره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان فارس در دستور کار کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی فارس قرار گرفت و راهکارهای احیا این مهم مورد بحث و بررسی اعضا، کارشناسان و ذی نفعان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، حمیدرضا ذوالانواری عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی فارس در جلسه این کمیسیون که با حضور اعضای آن برگزار شد، با بیان مقدمه ای از سابقه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فارس بیان کرد: حدود 30 سال پیش اولین اتحادیه مرتبط با فرش در ایران با عنوان اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف فارس شروع به فعالیت کرد که با حضور پیشکسوتان این عرصه تشکیل گردید. 

وی افزود: اتحادیه در گذشته به واسطه پوشش های حمایتی که از آن صورت می گرفت رونق داشت تا در زمان همه گیری بیماری کرونا فعالیت اتحادیه مذکور رسمیت خود را از دست داد. 

ذوالانواری اظهارداشت: با توجه به اهمیت و نقش اتحادیه ها در پیگیری امور نیازمند احیا اتحادیه هستیم که نظر به وعده های دولت جدید امیدواریم تعاملات سازنده ای میان بخش دولتی و فعالین اقتصادی استان بالاخص در حوزه فرش صورت پذیرد. 

وی اضافه کرد: احیا اتحادیه، مستلزم همکاری و همت تولیدکنندگان و فعالین حوزه فرش خواهد بود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: در تلاشیم تا در اسرع وقت عضویت های اتحادیه صورت گیرد و در ادامه با فراخوان، انتخابات هیات مدیره برگزار شود بنابراین صرفا تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش استان با حضور در دفتر  این اتحادیه اقدامات لازم جهت عضویت را انجام دهند. 

ذوالانواری عنوان داشت: با توجه به اینکه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فارس زیر مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس می باشد در تلاش خواهیم بود تا فعالیت های این اتحادیه را در جهت توسعه تولید و صادرات فرش دستباف و هدفمند گردد. 

وی تصریح کرد: قدرت و اعتبار اتحادیه به اعضای آن می باشد که از همه فعالان این صنعت اصیل دعوت به حضور و هم افزایی در این تشکل ارزشمند می نمائیم و امیدواریم با احیا اتحادیه معضلات فرش مرتفع شود و شاهد پویایی صنعت فرش استان باشیم.

در ادامه این جلسه غلامحسین زنهاری رییس اداره فرش سازمان صمت استان نیز گفت: با همکاری اتاق در راستای تسهیل عضویت مدعوین گرامی جهت احیا اتحادیه خواهیم بود. 

وی افزود: به دلیل اینکه در گذشته مراودات ایران با سایر کشور ها بیشتر بود و تامین بودجه جهت مشوقهای صادراتی توسط سازمان توسعه تجارت ایران در نظر گرفته شده بود اتحادیه امکان فعالیت های بیشتری داشت اما تلاش بر این است تا با حضور اساتید و فعالین فرش دستباف استان فعالیت ها را از سر گیریم که این مهم با همکاری متقابل اتحادیه و تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش محقق می شود.

زنهاری اظهارداشت: شروع به فعالیت اتحادیه، فرصت خوبی برای فعالین فرش است چراکه با توجه به پراکندگی تولیدکنندگان در شهرستان های مختلف این اتحادیه موجب انسجام و ایجاد پایگاهی جهت تبادل اطلاعات و نظرات خواهد شد.

در این جلسه اعضا به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون نحوه حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی، مواد قانون معافیت های مالیاتی، نحوه اطلاع رسانی های مرتبط با مقدمات عضویت در اتحادیه و ... پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما