شناسهٔ خبر: 67655840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار اصفهان:

نگاه ویژه‌ مردم اصفهان به انتخابات با مشارکت ۴۹ درصدی

مریم شرکت

استاندار اصفهان گفت: باید گزارش کاملی بدهیم تا دولت بعد روی ریل مطمئن سوار شود و مدیر آینده مسیری روشن داشته باشد.مردم استانمان نیز توجه ویژه‌ای به انتخابات داشتند.

صاحب‌خبر -

رضا مرتضوی در شورای اداری استان اصفهان، اظهار کرد:اصفهان در بحث مشارکت در انتخابات رده ۳۰ ام بود، اما این بار با حضور حماسی مردم به میانه‌های رده‌بندی رفتیم و حدود ۴۹ درصد مشارکت داشتیم. خدا را شکر که مردم استانمان توجه ویژه‌ای داشتند.

وی ادامه داد: دو شخصیت به کرات در سخنان رهبری یاد شدند، یکی آیت‌الله رئیسی و یکی شهید حاج قاسم سلیمانی که هر دو به عنوان الگو یاد می‌شوند. باعث افتخار است که رهبر معظم انقلاب این دولت را دولت الگو، کار، امید و حرکت معرفی کرده و خوشحالیم که در این دولت توفیق خدمت داشتیم. تمام توفیقات این دولت به سبب نگاه مومنانه و آسمانی آیت‌الله رئیسی است.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: باید تا زمانی که سر کار هستیم به عنوان یک دوی امدادی به آن نگاه شود و در تغییر و تحولات نباید مسیر خدمت‌رسانی دچار خدشه شود. تا لحطه آخر باید مسیر را ادامه داده و حریصانه در راه خدمت‌رسانی عمل کنیم. هیچ کوتاهی پذیرفتنی نیست. همچنین باید مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز باقدرت ادامه داده شود.

مرتضوی اضافه کرد: پروژه‌های این دولت هیچ‌کدام توسط ریاست جمهوری کلنگ‌زنی نشده بود و باقی‌مانده دولت‌های قبل بود. لذا دولت‌های بعد نیز باید تلاش در اتمام پروژه‌ها داشته باشند.

او همچنین با اشاره به حرکت بزرگ اربعین گفت: کنگره بزرگ اربعین در حال پایه‌گذاری است. از همین الان همه برنامه‌ریزی‌ها باید انجام شود، زیرا احتمالا تداخلی در جا به جایی وزرا خواهد بود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: اکیپ‌هایی راه‌اندازی شود تا اصناف را رصد کرده و تذکرات در شرکت برق ثبت شود. نزدیک به ۲۵ درصد مصرف برق استان اصفهان خانگی است، با ۱۰ درصد صرفه‌جویی، ۱۵ هزار مگاوات می‌توان به ظرفیت کشور اضافه کنیم. برای اثرگذاری باید از خودمان شروع کنیم و مدیران استان باید الگویی باشند. ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات تولید و ۶ هزار وات مصرف داریم، با سرمایه‌گذاری‌هایی که در این دولت انجام شد که کمبود را جبران کرده و حتی شیب فقدان را مثبت خواهند کرد. همچنین ظرفیت بزرگی در محله و منطقه‌ها نیز وجود دارد که باید با شرایطی که به وجود می‌آوریم از آن‌ها استفاده کرد.

مرتضوی گفت: بارها خواستیم که سبد انرژی استان در اختیار خود استان قرار گیرد تا رقابت خوبی صورت گیرد اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. ما در سال‌های گذشته محاسبه کردیم که صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در حوزه مصرف گاز، حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید برای استان تعریف می‌کند و از دولت خواستیم که اجازه دهند منابع ایجاد شده از طریق صرفه‌جویی برای خود استان هزینه شود چرا که موجب غبت استان‌ها به مشارکت خواهد شد. 

وی ادامه داد: اگر در حوزه برق و گاز این اتفاق رخ دهد، رقابت خوبی هم بین استان‌ها شکل خواهد گرفت و همه کشور باید در بحث کاهش مصرف انرژی اهتمام داشته باشند.

او تاکید کرد: شرکت‌های برق و آب درایت لازم را داشته باشه و به هیچ عنوان قطعی بدون هماهنگی در هیچ حوزه اقتصادی نداشته باشیم تا خسارتی وارد نشود.

استاندار اصفهان گفت: آن چیزی که در استان تحویل گرفتیم، ثبت شود. آنچه به ثمر رسیده، ثبت شود. آنچه در حال انجام یا برنامه اولویت دار است نیز ثبت شود. دولت بعد باید روی ریل مطمئن سوار شود تا مدیر آینده مسیری روشن داشته باشد.

استاندار اصفهان با تذکر در خصوص انتصابات بدون هماهنگی، گفت: این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

مرتضوی در پایان افزود: برخی از پروژه‌ها در استان، مسئله‌ای را به طور ویژه حل می‌کنند. باید با تشخیص مسئولان مربوطه در طرح‌های پیشران قرار گیرند. 

انتهای پیام

نظر شما