شناسهٔ خبر: 67653562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لزوم فعالیت دو باره اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف فارس

شیراز- ایرنا- عضو هیات رییسه و رییس کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی فارس گفت: فعالیت دوباره اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان فارس دستباف استان ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمیدرضا ذوالانواری، شنبه در جلسه کمیسیون فرش و ضنایع دستی اتاق بازرگانی فارس در شیراز افزود: نخستین اتحادیه مرتبط با فرش در کشورمان تحت عنوان اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف فارس، حدود ۳۰ سال پیش با حضور پیشکسوتان این عرصه تشکیل شد.

وی ادامه داد: اتحادیه در گذشته به واسطه پوشش های حمایتی که از آن صورت می‌گرفت رونق داشت اما با شیوع ویروس کرونا و همه گیری این بیماری، فعالیت این اتحادیه نیز متوقف شد.

او اظهار داشت: با توجه به اهمیت و نقش اتحادیه‌ها در پیگیری امور، احیای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان فارس ضروری به نظر می‌رسد که امیدواریم با استقرار دولت چهاردهم و بر اساس وعده هایی که در این زمینه داده شده، شاهد تعامل سازنده بین بخش دولتی و فعالین اقتصادی استان به ویژه در حوزه فرش باشیم.

لزوم فعالیت دو باره اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف فارس

رییس کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی فارس، احیای اتحادیه فرش را مستلزم همکاری و همت تولیدکنندگان و فعالان حوزه فرش دانست و گفت: می‌کوشیم تا در اسرع وقت عضویت‌های اتحادیه صورت گیرد و در ادامه با فراخوان، انتخابات هیات مدیره نیز برگزار شود.

ذوالانواری افزود: با توجه به اینکه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فارس زیر مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان است، تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های اتحادیه مذکور در زمینه توسعه تولید و صادرات فرش دستباف و هدفمند شود.

وی ادامه داد: قدرت و اعتبار اتحادیه به اعضای آن است که از همه فعالان صنعت اصیل فرش دعوت می کنیم که با حضور و هم افزایی، به احیای این اتحادیه کمک کنند تا شاهد کاهش معضلات باشیم و پویایی صنعت فرش استان محقق شود.

نظر شما