شناسهٔ خبر: 67650214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس:

نیازمند احیای اتحادیه فرش دستباف در فارس هستیم

زهرا عسگری

رئیس کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی فارس بر ضرورت احیای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در این استان تأکید و ابراز امیدواری کرد: با توجه به وعده‌های دولت جدید، تعاملات سازنده‌ای میان بخش دولتی و فعالان اقتصادی استان بالاخص در حوزه فرش صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

حمید ذوالانواری امروز، ۲۳ تیرماه در جلسه کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی فارس، با بیان مقدمه‌ای از سابقه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فارس بیان کرد: حدود ۳۰ سال پیش اولین اتحادیه مرتبط با فرش در ایران با عنوان اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف فارس شروع به فعالیت کرد که با حضور پیشکسوتان این عرصه تشکیل شد.

وی افزود: اتحادیه در گذشته به واسطه پوشش‌های حمایتی که از آن صورت می‌گرفت، رونق داشت تا در زمان همه‌گیری بیماری کرونا فعالیت اتحادیه مذکور رسمیت خود را از دست داد.

ذوالانواری اظهار کرد: با توجه به اهمیت و نقش اتحادیه‌ها در پیگیری امور نیازمند احیای اتحادیه هستیم که نظر به وعده‌های دولت جدید امیدواریم تعاملات سازنده‌ای میان بخش دولتی و فعالان اقتصادی استان بالاخص در حوزه فرش صورت گیرد.

 رئیس کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: احیای اتحادیه، مستلزم همکاری و همت تولیدکنندگان و فعالان حوزه فرش خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: در تلاش هستیم تا در اسرع وقت عضویت‌های اتحادیه صورت گیرد و در ادامه با فراخوان، انتخابات هیات مدیره برگزار شود بنابراین صرفا تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش استان با حضور در دفتر  این اتحادیه اقدامات لازم جهت عضویت را انجام دهند.

ذوالانواری بیان کرد: با توجه به اینکه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فارس زیر مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس است در تلاش خواهیم بود تا فعالیت‌های این اتحادیه را در جهت توسعه تولید و صادرات فرش دستباف و هدفمند شود.

وی تصریح کرد: قدرت و اعتبار اتحادیه به اعضای آن است که از همه فعالان این صنعت اصیل دعوت به حضور و هم‌افزایی در این تشکل ارزشمند می‌کنیم و امیدواریم با احیا اتحادیه معضلات فرش مرتفع شود و شاهد پویایی صنعت فرش استان باشیم.

در ادامه این جلسه رئیس اداره فرش سازمان صمت استان نیز گفت: با همکاری اتاق در راستای تسهیل عضویت مدعوین جهت احیا اتحادیه خواهیم بود.

غلامحسین زنهاری افزود: به دلیل اینکه در گذشته مراودات ایران با سایر کشور ها بیشتر بود و تامین بودجه جهت مشوق‌های صادراتی توسط سازمان توسعه تجارت ایران در نظر گرفته شده بود اتحادیه امکان فعالیت‌های بیشتری داشت اما تلاش بر این است تا با حضور اساتید و فعالان فرش دستباف استان فعالیت‌ها را از سر گیریم که این مهم با همکاری متقابل اتحادیه و تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: شروع به فعالیت اتحادیه، فرصت خوبی برای فعالان فرش است چراکه با توجه به پراکندگی تولیدکنندگان در شهرستان‌های مختلف این اتحادیه موجب انسجام و ایجاد پایگاهی جهت تبادل اطلاعات و نظرات خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما