شناسهٔ خبر: 67653524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

در سفر معاون وزیر صمت به لرستان رقم خورد؛

پیگیری توسعه زیرساخت‌های صنعتی لرستان در دیدار با استاندار/ ساختمان گمرک منطقه ویژه اقتصادی بروجرد افتتاح شد شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، به‌منظور افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه‌ زیرساختی و بازدید از شهرک‌های صنعتی به استان لرستان سفر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در جریان این سفر از پتروشیمی لرستان بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید از نزدیک در جریان مهمترین مسائل، مشکلات، چالش‌ها و همچنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پتروشیمی لرستان قرار گرفت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد و مهمترین مسایل حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی را مورد پیگیری قرار داد.

ایجاد زیرساخت‌های صنعتی در لرستان

مقیمی در دیدار با «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در لرستان خبر داد و اظهار کرد: موضوع مجوز شهرک‌های صنعتی غیردولتی در لرستان یکی از موضوعات اساسی است، این شهرک‌ها خوشبختانه سرمایه‌گذار خارجی دارد و حفظ و نگهداشت آن در منطقه و لرستان می‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

وی، اضافه کرد: ظرف یکی دو روز آینده مجوز شهرک صنعتی غیردولتی در لرستان صادر خواهد شد و سرمایه‌گذار با توجه به اهلیتی که در حوزه سرمایه‌گذاری دارند و با اخذ مجوزهای اولیه کار اجرا را آغاز کردند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه، به علت وضعیت توپوگرافی لرستان، ایجاد زیرساخت‌های صنعتی با محدودیت‌هایی مواجه است، ادامه داد: اراضی مورد نیاز برای ایجاد این زیرساخت‌ها همواره با چالش مواجه است.

وی، با بیان اینکه از اراضی شهرک شماره چهار خرم‌آباد بازدید کردیم که بخشی از اراضی آن توسط منابع طبیعی تامین شده و بخش دیگر را باید تملک کنیم، گفت: همکاران در لرستان تعاملات اولیه را ایجاد کردند ولی برای تملک نیاز به منابع مالی است که انتظار می‌رود بخشی از این منابع از طریق سازمان و بخشی هم از طریق استاندار تامین شود.

مقیمی، بیان کرد: امیدواریم بر اساس تفاهم با تملک اراضی مذکور بتوانیم زیرساخت لازم را برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در لرستان دنبال کنیم.

تأکید استاندار بر ضرورت توسعه صنعت در لرستان

«ابوطالب شفقت» استاندار لرستان نیز در این دیدار، اظهار کرد: یکی از ظرفیت مهم لرستان بخش صنعت آن است.

وی با بیان اینکه بخشی از واحدهای صنعتی لرستان فعال و بخشی دیگر غیر فعال هستند، تاکید کرد: نیاز داریم صنعت لرستان توسعه یابد و در این راستا باید زیرساخت‌های آن نیز توسعه پیدا کند.

استاندار لرستان، با اشاره به موضوعات و توافقات صورت گرفته در دیدار با معاون وزیر صمت بیان کرد: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های صنعتی کشور قول‌های خوبی به ما دادند و البته ما نیز در ایجاد شهرک‌های صنعتی باید مشارکت کنیم. امیدواریم براساس توافقی که کردیم در بروجرد و سایر شهرستان‌های استان بتوانیم فضایی را برای توسعه صنعت ایجاد کنیم.

وی، اضافه کرد: واحدهایی در لرستان وجود دارند که می‌تواند شهرک‌های خصوصی را توسعه دهند و این ظرفیت بسیار خوبی برای لرستان محسوب می‌شود. یکی دو واحد لرستان را معرفی کرده‌ایم که با کمک معاون وزیر صمت بتوانیم شهرک خصوصی در آنها ایجاد کنیم.

شفقت خاطرنشان کرد: کشاورزی و صنایع تبدیلی تکمیلی از موقعیت‌های اساسی لرستان است و با توجه به توسعه زنجیره ارزش در استان در این حوزه، سازمان صنایع کوچک می‌تواند در تجاری سازی محصولات کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی به ما کمک کند.

همچنین ساختمان گمرک منطقه ویژه اقتصادی بروجرد با حضور «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان افتتاح شد.

«فرزاد محمدی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در این آئین، گفت: باسکول گمرک منطقه ویژه اقتصادی بروجرد یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار کرد: در تاریخ ۲۱ آبان‌ماه ۱۴۰۱ این شهرک طبق مصوبه هیات وزیران با مساحت ۶۰ هکتار به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌هایی مانند خط آب، فیبرنوری، گاز و ... در این منطقه ایجاد شده و برای استقرار گمرک نیازمند الزامات بیشتری مانند ساختمان گمرک، دیوار حراستی، باسکول، انبارهای روباز و مسقف است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دیوار آن ۳.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تکمیل شده و ساختمان گمرک نیز تکمیل شده که هم‌اکنون ۷ میلیارد ارزش آن است.

محمدی همچنین گفت: یک پست ۳۰ مگاوات برای آن در نظر گرفته شده که در حال حاضر ۳۰ الی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باسکول آن نیز تا یک ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما