شناسهٔ خبر: 67649601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۵۰ میلیارد ریال طرح‌ توسعه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر به بهره‌برداری رسید

بوشهر-ایرنا- طرح‌های توسعه‌ای بیمارستان تأمین اجتماعی سلمان فارسی بوشهر به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در آیینی با حضور شماری از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی باستین» روز شنبه در این آیین گفت: به مناسبت هفته تأمین اجتماعی تعدادی از طرح‌های بیمارستان سلمان فارسی بوشهر شامل توسعه بخش آنکولوژی درمان سرطان افتتاح شد و تعداد تخت‌های این بخش از ۱۳ به ۲۳ تخت افزایش یافت.

وی همچنین از افزایش تعداد تخت‌های آی. سی. یو داخلی بیمارستان تأمین اجتماعی سلمان فارسی بوشهر از هشت به ۱۷ تخت خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: همزمان با گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی ۵۱ تخت بستری جدید در این بیمارستان فعال و راه‌اندازی شده است.

باستین ادامه داد: تجهیز دستگاه‌های جدید جراحی، راه‌اندازی دستگاه‌های آندوسکپی برای بخش‌های تشخیصی و درمانی فوق تخصصی گوارش را از دیگر طرح‌های توسعه‌ای بیمارستان سلمان فارسی بوشهر عنوان کرد.

بیشتر بخوانید

کمبود پزشک و کیفیت خدمات مهمترین چالش درمان تامین اجتماعی استان بوشهر است

۴۲۰ میلیارد ریال از مطالبات مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی بوشهر پرداخت شد

تجهیز ۱۸۰ میلیارد ریالی بیمارستان مهر برازجان

وی اظهار کرد: در این راستا طرح توسعه بخش دندان‌پزشکی این بیمارستان با افزایش تعداد دندان‌پزشک افتتاح شد و یکسری امکانات جانبی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر از جمله آسانسور سوم بیماربر، سیستم اکسیژن مایع، ساختمان دیزل ژانراتور بیمارستان، نوسازی و توسعه سیستم امحای زباله مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان با وسعت پنج هزار متر مربع به‌زودی آغاز می‌شود.

باستین با اشاره به عدم توجه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به حوزه درمانی استان بوشهر اضافه کرد: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در حوزه درمانی حتی برای مجموعه کارکنان خود در استان بوشهر اقدام خاصی انجام نداده و شنیده می‌شود مراکز درمانی و بیمارستان در استان دیگر ساخته شده که در این خصوص بوشهری‌ها رضایت ندارند.

وی تأکید کرد: از این مجموعه توقع می‌شود علاوه بر تأمین نیاز خودشان در حوزه درمان، به سایر نقاط استان بوشهر کمک کند و تحت پوشش قرار دهد.

معاون استاندار بوشهر گفت: در دولت سیزدهم تکمیل و توسعه فضاهای درمانی و بیمارستانی استان بوشهر در دستور کار قرار گرفت و در این حوزه تجهیزات تشخیصی و درمانی مختلفی در بخش‌های سرطان، انکولوژی، آنژیوگرافی قلب، سی تی اسکن، ام آر آی، رادیوگرافی، تصویر برداری و انجام عمل‌های جراحی پیشرفته در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: تاکنون به ازای هر ۱۰ هزار نفر در کشور ۱۸ تخت بستری ایجاد شده که این میزان در استان بوشهر ۱۲.۶ تخت بستری است.

نظر شما