شناسهٔ خبر: 67654501 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۷۵ میلیارد تومان در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر سرمایه گذاری... -

اقتصاد ایران: بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر حجم سرمایه‌گذاری در افتتاح طرح‌های بیمارستان سلمان فارسی بوشهر را ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین ظهر شنبه در آئین افتتاح طرح‌های توسعه‌ای بیمارستان سلمان فارسی تأمین اجتماعی بوشهر با بیان اینکه دولت سیزدهم اقدامات مؤثری در توسعه زیرساخت‌های درمانی انجام داده است اظهار داشت: در دولت سیزدهم تکمیل فضاهای درمانی و بیمارستانی استان بوشهر در دستور کار قرار گرفت و تجهیزات تشخیصی و درمانی در بخش‌های سرطان، انکولوژی، آنژیوگرافی قلب، سی تی اسکن، ام آر آی، رادیوگرافی، تصویر برداری و انجام عمل‌های جراحی پیشرفته با هدف ارائه خدمات با کیفیت بهتر به مردم استان بوشهر و کاهش وابستگی به دیگر نقاط وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به اقدامات مراکز درمانی بخش خصوصی در استان بوشهر تصریح کرد: در این راستا تعدادی از مراکز درمانی بخش خصوصی در دولت سیزدهم در استان بوشهر افتتاح شد و در حال ارائه خدمات هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تعدادی از مراکز درمانی بخش خصوصی در استان در حال تکمیل و تجهیز هستند خاطرنشان کرد: این مراکز درمانی به لحاظ تسهیلات بانکی مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.

باستین یکی از شاخص‌های مهم در بخش سلامت را سرانه تخت‌های بیمارستانی دانست و با بیان اینکه به ازای هر ۱۰ هزار نفر در کشور ۱۸ تخت بستری ایجاد شده است گفت: این میزان در استان بوشهر ۱۲/۶ تخت بستری است که در آغاز دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ در استان بوشهر ۱۱ تخت بوده است.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های درمانی بیمارستان سلمان فارسی تأمین اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: به مناسبت هفته تأمین اجتماعی تعدادی از طرح‌های بیمارستان سلمان فارسی بوشهر شامل توسعه بخش آنکولوژی درمان سرطان افتتاح شد و تعداد تخت‌های این بخش از ۱۳ به ۲۳ تخت افزایش یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از افزایش تعداد تخت‌های آی. سی. یو داخلی بیمارستان تأمین اجتماعی سلمان فارسی بوشهر از ۸ به ۱۷ تخت خبر داد و بیان کرد: همزمان با گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی ۵۱ تخت بستری جدید در این بیمارستان فعال و راه‌اندازی شد.

باستین تجهیز دستگاه‌های جدید جراحی، راه‌اندازی دستگاه‌های آندوسکپی برای بخش‌های تشخیصی و درمانی فوق تخصصی گوارش را از دیگر طرح‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا طرح توسعه بخش دندان‌پزشکی این بیمارستان با افزایش تعداد دندان‌پزشک افتتاح شد و یکسری امکانات جانبی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر از جمله آسانسور سوم بیماربر، سیستم اکسیژن مایع، ساختمان دیزل ژانراتور بیمارستان، نوسازی و توسعه سیستم امحای زباله افتتاح شد.

وی حجم سرمایه‌گذاری در افتتاح طرح‌های بیمارستان سلمان فارسی بوشهر را ۷۵ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان با وسعت ۵ هزار متر مربع بزودی شروع خواهد شد.

معاون استاندار بوشهر ضمن تبریک هفته تأمین اجتماعی با قدردانی از تلاش مسئولان مدیریت درمان و بیمارستان تأمین اجتماعی استان بوشهر اظهار امیدواری کرد هر روز شاهد با کیفیت‌تر شدن ارائه خدمات به مردم باشیم.

نظر شما