شناسهٔ خبر: 67654805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری گیلان:

ترک فعل مسئولان در گیلان باید با نظارت نمایندگان پیگیری شود

رئیس کل دادگستری استان گیلان مبارزه با فساد را از محورهای بیانیه گام دوم خواند و گفت: ترک فعل مسئولان در استان گیلان بسیار مشاهده می‌شود که باید با نظارت نمایندگان و مطالبه دستگاه قضایی پیگیری شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز، ۲۳ تیرماه در پنجمین نشست شورای قضایی گیلان با مجمع نمایندگان استان، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با بهره گیری از اهداف عاشورا در پیشبرد اهداف سازمانی اقدام کنیم.

وی رویکرد اصلی دستگاه قضایی را رویکردی تعاملی دانست و افزود: ارتباط سازنده و موثر با نمایندگان مجلس و سایر مسئولان اجرایی در دستور کار روسای دادگستری شهرستان ها قرار دارد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر وحدت و همدلی و هم افزایی تمامی قوا با یکدیگر، گفت: باید تمامی سازمان‌ها و نهادها با کار جمعی و کمک به یکدیگر از مشکلات مردم گره گشایی کنند تا با هم افزایی و هم‌فکری همه دستگاه‌ها شاهد بهبود و رشد وضعیت اقتصادی در گیلان باشیم.

وی احترام به اسناد بالادستی را ضروری دانست و تاکید کرد: بیانیه گام دوم یک سند راهبری است و افق ۴۰ ساله دوم نظام را نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان مبارزه با فساد را از محورهای بیانیه گام دوم خواند و افزود: ترک فعل مسئولان در استان گیلان بسیار مشاهده می شود که باید با نظارت نمایندگان و مطالبه دستگاه قضایی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه رشد ۱۸ درصدی ورودی پرونده در استان گیلان بیشتر از سایر استان‌هاست، گفت: نمایندگان مجلس باید در تامین اعتبارات و تخصیص‌ها به دستگاه قضایی اهتمام جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با اشاره به اهمیت پروژه های در حال ساخت در استان، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی کارنامه موفقی در حل مشکلات و موانع حقوقی پروژه‌های نیمه تمام دارد تا تاخیر در پروژه‌ها موجبات نارضایتی مردم را فراهم نکرده و به بیت المال ضرری وارد نکند.

وی با اشاره به روحیه خدمتی شهید رئیسی و بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی با روحیه انقلابی و جهادی باید در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند، تصریح کرد: دستگاه قضایی نیز در جهت رفع موانع و مشکلات در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.  

 چگینی رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این نشست با تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی در برقراری امنیت انتخابات، از کمک‌ها و پیگیری‌های دادگستری استان گیلان در پیشبرد پروژه‌های استان، خواستار استمرار حمایت‌های دستگاه قضایی از مشکلات و موانع پیش روی طرح‌ها و پروژه‌های استانی شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، فلاح نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز از حل مشکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خمام خبر داد که در بازدید رئیس کل دادگستری استان و صدور دستور قاطع قضایی، موانع بهره برداری از آن مرتفع شد.

انتهای پیام

نظر شما