شناسهٔ خبر: 67647014 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دبیر ستاد مرکزی راهیان‌ نور کشور:

آمادگی ستاد مرکزی راهیان نور برای ارائه خدمت به زائران اربعین/ طرح نائب‌الشهید امسال اجرا می‌شود

سرهنگ محمدحسین‌زاده با بیان اینکه طرح نائب‌الشهید در راهیان نور امسال اجرا می‌شود، گفت: زائران راهیان نور می‌توانند از طریق سامانه ۰۹۶۳۱۳ با مجموعه راهیان نور در تماس باشند و خدمات مورد نیاز خود را شبانه‌روز دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار «روح‌الله محمدحسین‌زاده» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور صبح امروز (شنبه) در نشست خبری راهیان نور کشور که در سالن شهید صیاد شیرازی ساختمان این ستاد برگزار شد، با بیان اینکه راهیان نور پایه ایجاد حرکات مبارکی در حوزه فرهنگی کشور شده است، اظهار داشت: تقویت گروه‌های جهادی برای خدمت به زوار شهدا در قالب خدام‌الشهدا و امدادرسانی به مردم در رخداد‌ها از برکات حرکت عظیم راهیان نور است. 

آمادگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور برای ارائه خدمت به زائران اربعین/ طرح نائب‌الشهید در راهیان نور امسال اجرا می‌شود

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه از آمادگی کامل ارتش و سپاه در استان‌های ایلام، کرمانشاه و کردستان جهت خدمت‌رسانی به زوار شهدا در راهیان نور غرب و شمالغرب کشور خبر داد و افزود: مجموعه شهید علم‌الهدی به‌عنوان قرارگاه دانشجویی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قرارگاه امام حسن عسکری (ع) زیر نظر وزارت آموزش و پرورش، قرارگاه راهیان نور فراجا، قرارگاه راهیان نور حوزه علمیه کشور، قرارگاه راهیان نور دریایی ارتش نیز در خدمت زائران شهدا خواهند بود.

سرهنگ محمدحسین‌زاده تصریح کرد: مطابق سند ملی راهیان نور تمام دستگاه‌ها به‌عنوان یک فعالیت بزرگ فرهنگی در راهیان نور همکاری دارند و طبق ماموریت، مسئولیت‌های خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: ستاد مرکزی راهیان نور از طریق سامانه ۰۹۶۳۱۳ با زائران راهیان نور در تماس بوده و درحال خدمت‌رسانی و تعامل با آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: با کمک وزارت اقتصاد و امور دارایی کشور ۳۰ شرکت بیمه به زوار شهدا خدمات ارائه خواهند کرد و یک هزار خادم‌الشهدا نیز به‌صورت دوره‌ای در یادمان‌ها مستقر و به زائران راهیان نور خدمات‌رسانی خواهند کرد. 

سرهنگ محمدحسین‌زاده با اشاره به اینکه طرح‌ نائب‌الشهید و من یک عکاسم نیز در راهیان نور امسال اجرا خواهد شد، ادامه داد: گروه‌های سرود در قالب جشنواره‌های فرهنگی اجرا خواهند داشت؛ گرامیداشت عملیات‌های مرصاد، نصر ۷، حاج عمران و عملیات‌ آزادسازی پاوه نیز از جمله اقدامات فرهنگی در بازه برگزاری راهیان نور غرب و شمالغرب کشور خواهد بود. 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: امسال حضور بانوان زائر شهدا نسبت به قبل چشم‌گیرتر خواهد بود که توسط قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج به این عزیزان خدمات‌ دهی صورت خواهد گرفت.

سرهنگ محمدحسین‌زاده اظهار کرد: برای ایام اربعین، هشت یادمان در کرمانشاه، شش یادمان در کرمانشاه، شش یادمان در آذربایجان غربی و سه یادمان در ایلام پذیرای زوار هستند که یادمان‌های قلاویزان، مرصاد، جبهه شهید بهشتی، شهدای گمنان زریوار و شهدای تمرچین به‌صورت ویژه خدمت رسانی می‌کنند. وزارت نیرو نیز در اقدامی ارزشمند نسبت به تامین پایدار آب و برق یادمان‌های دفاع مقدس گام برداشته تا ضمن خدمت به زوار شهدا، بتوانند پذیرای زوار اربعین نیز باشند. 

وی تصریح کرد: علی‌رغم ذهنیت امنیتی که در نگاه عامه نسبت به غرب و شمالغرب کشور وجود دارد، باید گفت این استان‌ها از جمله امن‌ترین مناطق کشور هستند که جهت آشنایی بیشتر مردم باید رسانه‌ها قوی‌تر پای کار بیایند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: قرارگاه بین‌المللی راهیان نور به صورت ویژه پذیرای زوار غیرایرانی شهدای دفاع مقدس در راهیان نور است که طبق سنوات گذشته مشغول به خدمت است.

وی افزود: راویان، مبلغان در قرارگاه امام حسن عسکری (ع) زیر نظر آموزش و پرورش به‌صورت تخصصی آموزش داده شده‌اند تا ضمن تبیین مسائل دفاع مقدس بتوانند با نسل جوان و نوجوان ارتباط گرفته و خدمت‌رسانی کنند.

سرهنگ محمدحسین‌زاده گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها از هر استان یک کاروان خودرویی به عزیزانی که قصد عزیمت با خودروی شخصی دارند، اختصاص داده شده است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور اعلام کرد: در راهیان نور غرب و شمالغرب امسال، تلویزیون اینترنتی راهیان نور آغاز به کار خواهد کرد و به‌صورت زنده با کمک سایر رسانه‌ها به پخش مراسم‌های برگزار شده در یادمان‌ها خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: با کمک گروه‌های جهادی مناطق اطراف یادمان‌های دفاع مقدس بهینه‌سازی و آماده‌سازی شده‌اند تا ضمن تسهیل حضور مردم در یادمان‌ها، نسبت به محرومیت‌زدایی از مناطق اطراف نیز اقدام شده باشد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور خاطرنشان کرد: برنامه یک شب زندگی به سبک رزمندگی توسط قرارگاه شهید علم الهدی توسط سازمان بسیج مستضعفین در نظر گرفته شده است که اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما