شناسهٔ خبر: 67648826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

برنامه‌های راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور اعلام شد/ آمادگی ستاد راهیان نور برای مراسم اربعین

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه از اول مرداد تا اول شهریور ایام اوج اعزام راهیان نور است گفت: ما بیشترین اعزام را در این بازه زمانی خواهیم داشت و استان‌های غربی کشور به همراه سپاه، فراجا و ارتش به زائران گرامی خدمت‌رسانی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - نشست خبری راهیان نور کشور با موضوع ارائه گزارش عملکرد راهیان نور جنوب کشور و ارائه برنامه‌های راهیان نور غرب و شمال‌غرب، صبح امروز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ د برگزار شد.

در این نشست خبری سرهنگ پاسدار روح‌الله محمد حسین‌زاده با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) بیان داشت: مقوله راهیان نور و اهمیت آن به میزانی است که سبب شد تا از همان ابتدای انقلاب پدید آید. امروز نیز بخش اعظمی از خادمین اربعین از راهیان نور هستند و در بحران‌ها سیل و زلزله خادمین راهیان نور هستند که خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: از تاریخ ۱ مرداد تا ۱ شهریور ایام اوج اعزام راهیان نور است و ما بیشترین اعزام را در این بازه زمانی خواهیم داشت و استان‌های غربی کشور به همراه سپاه، فراجا و ارتش به زائران گرامی خدمت می‌دهند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ادامه داد: تشکل‌های مختلف، مردمی، دانش آموزی، دانشجویی، نظامی و. در این مراسم در گروه‌های مختلف حضور دارند.

سرهنگ حسین‌زاده با اشاره به تدوین سند ملی راهیان نور که توسط شهید رئیسی ابلاغ شد، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در راهیان‌نور حضور دارند و بر اساس سند ملی راهیان نور مسئولیت دارند.

دبیر ستاد راهیان نور گفت: ۳۰شرکت بیمه‌گذار با ما همکاری دارند و زائران عزیز را بیمه می‌کنند، هزار نفر از خادمین ما در یادمان‌های مختلف حضور دارند.

وی اضافه کرد: راویان بومی محلی نیز در سراسر این مراسم روایتگر حماسه سازی شهدای گرامی جنگ تحمیلی هستند.

سرهنگ حسین‌زاده بیان داشت: هزار و ۲۰۰ نفر از خادمین را آموزش داده و توانمندسازی شده‌اند تا به زائران خدمات مختلف ارائه کنند.

وی با اشاره به حضور خواهران در این رویداد گفت: اعزام حداکثری راهیان نور برعهده سپاه و بسیج است و این بزرگترین عملیات اعزام است و تا این لحظه با اعزام ۴۰هزارنفر رکورددار هستیم.

سرهنگ حسین‌زاده اظهار کرد: برای ایام اربعین، هشت یادمان در کرمانشاه، شش یادمان در آذربایجان غربی و سه یادمان در ایلام پذیرای زوار هستند.

وی ادامه داد: شورای پیشکسوتان راهیان نور را در هفته گذشته تشکیل دادیم و این امکان در استان‌های دیگر نیز انجام خواهد شد.

سرهنگ حسین‌زاده با نکوداشت یاد و خاطره رئیس جمهور فقید اظهار کرد: کمک بسیار جدی توسط شهید رئیسی انجام شد، وزارت نیرو همراه ما بوده تا آب آشامیدنی در طول مسیر در یادمان‌های مختلف داشته باشیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، تلویزیون اینترنتی راهیان نور و پخش زنده این مراسم از رسانه ملی را از دیگر تمهیدات ویژه این دوره عنوان کرد.

سرهنگ حسین‌زاده تاکید کرد: مراکز رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نور تدارک ویژه‌ای برای این دوره دیده است و ثبت‌نام نیز توسط پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود، مدارس و اردوگاه‌ها پذیرش دارند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره بین‌المللی شدن رویداد راهیان نور بیان کرد: سالهاست پذیرای کشور‌های مختلف هستیم و در سالی که شخصا مسئولیت برگزاری داشتم از ۳۲ کشور زائر حضور داشتند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: در تمام موضوعات راهیان نور مشخصا به دنبال تبیین و تشریح دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای دهه ۹۰ و ۸۰ هستیم. به طور تخصصی قرارگاه امام حسن عسگری (ع) ارائه کننده خدمات به نسل جدید است.

انتهای پیام/

نظر شما