شناسهٔ خبر: 67648813 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۲۳ یادمان در مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند

ناصر ملایی

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت:۲۳ یادمان راهیان نور در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌غربی آماده خدمات‌دهی به زئران راهیان نور هستند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایسنا، سرهنگ روح‌الله حسین‌زاده امروز دریک نشست خبری همچنین اظهار کرد:هزار نفر از خادمان راهیان نور در این ۲۳ یادمان به طور دوره‌ای فعال هستند و بازخوانی سالروز عملیات‌های دفاع مقدس، اجرای پویش‌های نایب‌الشهید و «من یک عکاس» از جمله‌برنامه‌های ما در ایام بازدید زائران از مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشور هستند و  ۸ یادمان در کرمانشاه، ۳ یادمان در ایلام، ۶ یادمان در کردستان و ۶ یادمان نیز در آذربایجان‌غربی به زائران ارائه خدمت خواهند داشت. همه یادمان‌های راهیان نور در طول سال فعال هستند و هیچ یادمانی تعطیل نیست.

به گفته وی ۱۲۰۰ نفر از خادمان رسانه در قالب ۵ مرکز در ستاد مرکزی راهیان نور ساماندهی شدند و در یادمان‌های قلاویزان، مرصاد، شهید بهشتی، شهدای گمنام زریوار و شهدای تمرچین به طور خاص در ایام رابعین خدمت ارائه می‌کنند. طبق سنوات گذشته هر وقت ستاد اربعین نیاز داشته اردوگاه‌ها و یادمان‌ها را در اختیار آنها قرار دادیم.

سرهنگ حسین‌زاده یادآور شد: براساس سند ملی راهیان نور، همه دستگاه‌ها به‌عنوان یک فعالیت بزرگ فرهنگی در راهیان نور همکاری دارند و مسئولیت‌های خود را به نحو احسن انجام می‌دهند. همچنین ستاد مرکزی راهیان نور از طریق سامانه ۰۹۶۳۱۳ با زائران راهیان نور در تماس بوده و درحال خدمت‌رسانی و تعامل با آنهاست. با کمک وزارت اقتصاد و امور دارایی کشور ۳۰ شرکت بیمه رائران شهیدان و یادمان‌ها بیمه خواهند شد.

سرهنگ حسین‌زاده اظهار کرد: یادمان‌های شلمچه، چزابه، فکه و سیدالشهدا در خوزستان استان‌های میزبان راهیان نور هستند در شرایطی که ستاد اربعین نیاز داشته باشد در اختیار قرارگاه‌های راهیان نور ماست و خدمات ارائه خواهد کرد. همچنین گروه‌های سرود در قالب جشنواره‌های فرهنگی اجرا خواهند داشت؛ گرامیداشت عملیات‌های مرصاد، نصر ۷، حاج عمران و عملیات‌ آزادسازی پاوه نیز از جمله برنامه‌ها به شمار می‌رود. امسال حضور بانوان زائر شهدا نسبت به قبل بیشتر خواهد بود.

به گفته وی، همزمان با حضور زائران در مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب گروه‌های جهادی در مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کنند.

سرهنگ حسین زاده گفت: مسئولیت اعزام و بخش اعظمی از اسکان زائران بر عهده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج است و ثبت‌نام طبق سهمیه‌های داده شده در پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود و مردم به صورت «خودرو شخصی» ساماندهی شده و اعزام می‌شوند. مجموعه مدارس و اردوگاه های راهیان نور حتما پذیرش خواهند داشت و خدمات ارائه خواهند کرد.: قرارگاه بین‌المللی راهیان نور نیز به صورت ویژه پذیرای زوار غیرایرانی شهدای دفاع مقدس در راهیان نور است که طبق سنوات گذشته خدمت‌رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام

نظر شما