شناسهٔ خبر: 67616067 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گلکسی واچ اولترا معرفی شد؛ اولین ساعت سامسونگ با پسوند اولترا یک هیولای واقعی است

صاحب‌خبر -

سامسونگ گلکسی واچ اولترا قصد دارد عنوان قوی‌ترین ساعت هوشمند جهان را به‌خود اختصاص دهد. ساعت Galaxy Watch Ultra با ویژگی‌ ها و مشخصات هیجان‌انگیزی همراه شده است و البته قیمت بالایی دارد.

سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد 2024 حسابی با دست پر آمده است. آنها ابتدا گوشی های تاشو گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 را معرفی کردند. حالا نیز شاهد پرده‌برداری از گلکسی واچ اولترا هستیم. ساعتی که برای رقابت با بهترین‌های بازار آماده است.

مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت گلکسی واچ اولترا سامسونگ

گلکسی واچ اولترا گلکسی واچ اولترا

گلکسی واچ 7 اولترا سامسونگ برای افراد حرفه‌ای و ورزشکاران طراحی شده است. به‌همین‌خاطر نسبت به سایر ساعت‌های موجود در بازار کیفیت ساخت بسیار بالاتری دارد. همچنین ساعت جدید سامسونگ قدرت پردازشی بیشتر و حسگرهای بهتری دارد.

نظارت بر فعالیت‌های ورزشی و سلامتی کاربر

گلکسی واچ جدید از یک حسگر BioActive جدید بهره می‌برد. شرکت کره‌ای توانسته عملکرد دیودهای نوری داخل حسگر را تا دو برابر افزایش دهد. به‌همین‌خاطر شاهد ارزیابی بهتر و دقیق‌تر وضعیت سلامتی کاربر در شرایط مختلف خواهیم بود.

این حسگر جدید می‌تواند کیفیت خواب، فشار خون، سطح اکسيژن خون و البته میزان استرس را با دقت بسیار بالایی اندازه‌گیری کند. حتی گفته می‌شود که دقت اندازه‌گیری ضربان قلب در هنگام انجام ورزش‌های سنگین تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

گلکسی واچ اولترا گلکسی واچ اولترا

اضافه شدن حسگر جدید باعث شده که گلکسی واچ 7 اولترا با شاخص AGE همراه شود. این شاخص می‌تواند به شما نشان دهد که چطور سبک زندگی و عادت غذایی روی کیفیت سوخت‌و‌ساز بدن تاثیر گذاشته است. علاوه بر اینها ساعت هوشمند جدید سامسونگ امکان پشتیبانی از ۱۰۰ حالت ورزشی را دارد. حالت Race نیز به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد کنونی خود را با عملکرد پیشین مقایسه کنید.

سامسونگ همچنین الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی را به گلکسی واچ 7 اولترا آورده است. این الگوریتم باعث می‌شود که وضعیت خواب کاربر با دقت بیشتری ارزیابی شود. جالب اینجاست که ساعت جدید سامسونگ حتی می‌تواند مشکل آپنه را نیز در خواب تشخیص دهد.

گلکسی واچ اولترا گلکسی واچ اولترا

حالا بیایید کمی از ویژگی‌های سلامتی و ورزشی پیشرفته Galaxy Watch 7 Ultra فاصله بگیریم. سامسونگ ساعت هوشمند قدرتمند خود را با سیستم‌عامل Wear OS 5.0 عرضه خواهد کرد. در این نسخه نیز شاهد ژست‌های حرکتی جدید و پاسخ‌های پیشنهادی آماده شده با کمک Galaxy AI هستیم.

در بسیاری از ساعت‌ های هوشمند موجود دقت مکان‌یابی چندان بالا نیست. هرچند در گلکسی واچ 7 اولترا شاهد استفاده از سیستم مکانیابی دوگانه (L1+L5) هستیم.

مقاومت در شرایط سخت

تفاوت‌های گلکسی واچ جدید با سایر ساعت‌های هوشمند به‌ همین‌جا ختم نمی‌شود. مدل اولترا بسیار مقاوم‌تر از سایر گلکسی واچ ها است و می‌خواهد محدودیت‌ها را کنار بزند.

گلکسی واچ اولترا گلکسی واچ اولترا

در مشخصات گلکسی واچ اولترا می‌تواند مقامت در برابر نفوذ آب تا 10ATM را مشاهده کرد. همچنین تاییدیه IP68 می‌تواند خیال کاربران را برای استفاده در موقعیت‌های مختلف راحت کند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم گلکسی واچ اولترا می‌تواند شما را از عمق ۵۰۰ متری دریا تا ارتفاع ۹۰۰۰ متری از سطح آب همراهی کند.

سامسونگ برای ساخت بخش‌های بیرونی Galaxy Watch Ultra از تیتانیوم گرید 4 استفاده کرده است. برخی بخش‌ها نیز ساخته شده از ترکیب تیتانیوم گرید 2 و پلاستیک هستند. دیگر تفاوت جالب مدل اولترا با سایر ساعت‌های سامسونگ را باید به Quick Button مربوط دانست. این دکمه می‌تواند برای آغاز و کنترل فعالیت‌های ورزشی استفاده شود. البته کاربر نیز می‌تواند آن را برای استفاده‌های گوناگون شخصی‌سازی کند.

نمایشگر، پردازنده و باتری

سامسونگ از یک پنل ۱.۵ اینچی سوپر امولد برای نمایشگر مدل اولترا استفاده کرده است. این پنل دارای رزولوشن ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل است و می‌تواند حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت را ارائه دهد. همچنین لایه‌ای از یاقوت کبود از آن در برابر ضربات مختلف و خط‌و‌خش محافظت می‌کند.

گلکسی واچ اولترا گلکسی واچ اولترا

قلب تپنده این مجموعه نیز تراشه ۳ نانومتری و ۵ هسته‌ای اگزینوس W1000 است. این تراشه ظاهرا ۳۰ درصد قوی‌تر از نسل‌های پیشین است و می‌تواند در زمینه مصرف انرژی نیز تا ۳۰ درصد بهتر ظاهر شود. ترکیب بهینگی پردازنده با باتری بزرگ ۵۹۰ میلی‌آمپر ساعتی باعث می‌شود که کاربر بتواند در حالت Power Saving تا ۱۰۰ ساعت و در حالت عادی تا ۴۸ ساعت از گلکسی واچ اولترا استفاده کند.

قیمت گلکسی واچ اولترا

از دیگر مشخصات و قابلیت‌های ساعت هوشمند جدید سامسونگ می‌توان به ۲ گیگ رم، ۳۲ گیگ حافظه داخلی، بلوتوث ۵.۳، پشیبانی از وای‌فای، LTE و NFC اشاره کرد. در پایان باید گفت که اگر از ساعت هوشمند جدید کره‌ای‌ها خوشتان آمده است، باید برای پرداخت قیمت ۶۴۹ دلار آماده شوید.

به‌نظر شما بهترین ساعت هوشمند برای افراد حرفه‌ای کدام است؛ گلکسی واچ اولترا یا اپل واچ اولترا 2؟

نظر شما