شناسهٔ خبر: 67605045 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

با نسخه جدید حسگر BioActive در نسل جدید ساعت‌های گلکسی واچ سامسونگ آشنا شوید

صاحب‌خبر -

نسل جدید ساعت‌های گلکسی واچ سامسونگ از نسخه جدید حسگر BioActive بهره می‌برند. در ادامه با ویژگی‌های نسخه ارتقا پیدا کرده حسگر BioActive در سری جدید Galaxy Watch آشنا می‌شویم.

سامسونگ برای گلکسی واچ های خود حسگر BioActive را در نظر گرفت تا کاربران بتوانند روی سلامتی خود نظارت دقیقی را داشته باشند. در واقع کاربران به کمک این حسگر به داده‌های جامع‌تر، شخصی‌تر و دقیق‌تری از وضعیت سلامت خود دسترسی پیدا می‌کنند. در همین راستا سامسونگ به‌تازگی استانداردهای خود را ارتقا داده و نسخه جدیدی از حسگر BioActive را معرفی کرده است.

نسل جدید ساعت های گلکسی واچ سامسونگ به این حسگر ارتقا یافته مجهز می‌شوند که می‌تواند اندازه‌گیری‌های سلامتی دقیق‌تری را نسبت به قبل ارائه دهد. همچنین نسخه جدید حسگر BioActive برای نخستین بار قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای پیش‌بینی و پیشگیری از مشکلات سلامتی را نیز به همراه دارد. در ادامه با ویژگی‌های نسخه ارتقا پیدا کرده این حسگر در در سری جدید Galaxy Watch آشنا خواهیم شد.

قابلیت‌های نسخه جدید حسگر BioActive

حسگر جدید BioActive باعث می‌شود تا ساعت های جدید گلکسی واچ بتوانند تجربه‌های مبتنی بر پیشگیری از مشکلات سلامتی را به کاربران خود ارائه دهند. سامسونگ طراحی این حسگر را ارتقا داده تا بتواند اطلاعات دقیق‌تری در حوزه سلامت را به همراه داشته باشد. در واقع مهندسان سامسونگ در طراحی نسخه جدید حسگر BioActive روی سه ارتقا اصلی شامل تقویت عملکرد دیودهای نوری گیرنده یا فوتودیودها (Photodiodes)، افزودن رنگ‌های جدید به دیودهای نوری (LED) و چیدمان بهینه آن‌ها در سراسر حسگر تمرکز کردند.

عملکرد هر دیود دریافت‌کننده نور (Photodiode) در این حسگر به دو برابر افزایش پیدا کرده و به همین دلیل تعداد دیودهای ضروری برای حفظ ظرفیت حسگر نیز از 8 به 4 کاهش یافته است. طراحی مجدد باعث شده تا فضای بیشتری فراهم شود و تعداد بیشتر و تنوع وسیع‌تری از LEDها در حسگر قرار بگیرند. ضمن اینکه این بازطراحی باعث شده تا LEDها در سراسر حسگر به شکل بهینه تعبیه شوند.

حسگر BioActive حسگر BioActive

علاوه بر اینکه نسخه جدید حسگر BioActive سامسونگ اکنون از LEDهای سبز، قرمز و مادون قرمز بیشتری بهره می‌برد، به LED‌های آبی، زرد، بنفش و فرابنفش نیز مجهز شده است. به ادغام و جایگیری مناسب این LEDها و Photodiodeها به ویژه بازطراحی آنها باعث شده تا سامسونگ در حوزه نوآوری قدم بزرگی بردارد و جنبه‌های جدیدی از نظارت بر سلامت در دستگاه‌های پوشیدنی خود را مورد بررسی قرار دهد.

دقت بیشتر و امکاناتی جدیدتر

جایگیری بهینه LEDهای سبز، قرمز و مادون قرمز باعث شده تا دقت و عمکلرد این حسگر در معیارهای سلامتی بهبود پیدا کند و در نتیجه استانداردهای جدیدی را در فناوری ساعت های هوشمند گلکسی واچ به وجود آورد. حسگر BioActive با استانداردهای جدید اکنون قادر به اندازه‌گیری دقیق‌تر معیارهایی نظیر ضربان قلب، کیفیت خواب، فشار خون، سطح اکسیژن خون و سطح استرس است. همچنین این حسگر 30 درصد دقیق‌تر از نسخه قبلی خود می‌تواند ضربان قلب را در زمان تمرینات شدید اندازه‌گیری کند.

سامسونگ با تنوع بیشتر رنگ‌های LED و فوتودیودها در حسگر BioActive نیز توانسته امکانات بیشتری را به کاربران گلکسی واچ های خود ارائه دهد تا بتوانند روی روندهای سلامتی خود پیش‌بینی بهتری داشته باشند. شاخص محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) یکی از این ویژگی‌های جدید است که نشان‌دهنده سلامت متابولیک و پیری بیولوژیکی بوده و تحت تاثیر سبک زندگی و عادات غذایی کلی کاربر قرار داد. این شاخص که به عنوان یک نشانگر زیستی دقیق محسوب می‌شود، می‌تواند نمایی از سن بیولوژیکی کاربر را ارائه دهد تا بتوان در خصوص مسیر سلامتی تصمیمات بهتری را گرفت و به سمت آینده‌ای سالم‌تر حرکت کرد.

در واقع شاخص AGEs یکی از ویژگی‌های پیشرفته برای ساعت جدید گلکسی خواهد بود. ساعت جدید گلکسی در خصوص موارد بهداشتی و رفاهی هم ابزارهای هوشمندتر و پیشرفته‌تری را به همراه دارد تا کاربران بتوانند به اهداف سلامتی خود دست پیدا کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

نظر شما