شناسهٔ خبر: 67615836 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گلکسی واچ ۷ سامسونگ معرفی شد؛ تغییرات نامحسوس با تمرکز بر سنسورهای پیشرفته سلامتی گلکسی واچ ۷ سامسونگ معرفی شد؛ تغییرات نامحسوس با تمرکز بر سنسورهای پیشرفته سلامتی

گلکسی واچ ۷ با تراشه سه‌نانومتری و نسل جدید حسگر‌های سلامتی Bio-Active رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

سامسونگ در جریان رویداد معرفی محصولات تاشدنی‌اش، طبق سنت همیشگی خود از جانشین‌های گلکسی واچ ۶ رونمایی کرد. درحالی‌که خانواده گلکسی واچ امسال میزبان عضو جدیدی به‌اسم گلکسی واچ اولترا شده و بیشتر توجهات را به‌خود معطوف کرده، نسخه‌ی استاندارد پیشرفت‌های نسبتا خوبی به‌خصوص در ارتباط با عملکرد، قابلیت‌ها و حسگر‌های سلامتی به‌خود دیده است.

بیشتر تغییرات گلکسی واچ ۷ در همان ارتقا‌های سخت‌افزاری و برخی قابلیت‌های جدید سلامتی خلاصه می‌شود و از نظر ظاهری تفاوتی با گلکسی واچ ۶ ندارد. در ادامه بیشتر با گلکسی واچ ۷ آشنا می‌شویم.

طراحی، کیفیت ساخت و نسخه‌ها

گلکسی واچ ۷ از نظر طراحی، نه‌تن‌ها همان ظاهر دایره‌ای شکل ساده خود را حفظ کرده است، بلکه از نظر جنس بدنه و ابعاد نیز هیچ تغییری نکرده است. این ساعت هوشمند همانند نسل قبل در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری با ابعاد نمایشگر به‌ترتیب ۱٫۳ و ۱٫۵ اینچ تولید می‌شود و از بدنه‌ای آلومینومی استفاده می‌کند.

نمایشگر گلکسی واچ ۷ از نوع Super AMOLED با تراکم پیکسلی ۳۲۷ و ۳۳۰ پیکسل‌براینچ است که روشنایی آن به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد و با لایه‌ای از جنس یاقوت کبود (سافایر) محافظت می‌شود. واچ ۷ گواهی IP۶۸ و استاندارد نظامی MIL-STD-۸۱۰H را اخذ کرده است و تا فشار ۵ اتمسفر می‌تواند زیر آب دوام بیاورد که معادل ارتفاع ۵۰ متر ستون آب می‌شود.

گلکسی واچ ۷ دو نسخه‌ی وای‌فای و LTE تولید می‌شود و رنگ‌بندی آن شامل کرم، نقره‌ای و یک رنگ سبز زیتونی جدید می‌شود. این ساعت هوشمند در مدل ۴۰ میلی‌متری، ۲۸٫۸ گرم و در مدل ۴۴ میلی‌متری ۳۳٫۸ گرم وزن دارد که در مقایسه با نسل قبلش عملا افزایش یا کاهش وزنی صورت نگرفته است.

امکانات و قابلیت‌های سلامتی

حسگر‌ها و قابلیت‌های سلامتی که از مهم‌ترین قابلیت‌های یک ساعت هوشمند به‌حساب می‌آیند، امسال در گلکسی واچ ۷ یک به‌روزرسانی اساسی را تجربه می‌کنند. اولین تغییر بزرگ به استفاده از نسل جدید حسگر موسوم به Bio-Active سامسونگ برمی‌گردد که دقت آن برای سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

افزون‌براین، امکان اندازه‌گیری شاخص AGEs یا همان «محصولات گلیکاسیون پیشرفته» فراهم شده که شاخص مهمی برای معرفی روند کلی سن بیولوژیک بدن بوده و نشان‌دهنده سلامت بیولوژیک بدن است. درنهایت به‌کمک داده‌های استخراجی از مجموعه‌ی حسگر‌های سلامتی در بخش Body Composition یک دید کلی از وضعیت بدن و تناسب اندام به‌دست آمده و به‌کاربر ارائه می‌شود.

در بخش فعالیت‌ها ویژگی جدیدی به‌نام Workout Routine درنظرگرفته شده تا با انتخاب از بین ۱۰۰ فعالیت و تمرین ورزشی مختلف، یک روتین برای فعالیت‌های روزانه خود ایجاد کنید. قابلیت Race نیز به‌نوعی شما را به‌تکاپو برای رقابت با خودتان وا می‌دارد. در واقع به‌کمک این ویژگی می‌توانید عملکرد فعلی خود را به صورت لحظه‌ای با عملکرد گذشته‌تان مقایسه و پیشرفت‌تان را بررسی کنید.

برای پایش بهتر وضعیت خواب، گلکسی واچ ۷ امکان بررسی آپنه خواب یا همان Sleep Apnea را دراختیار قرار می‌دهد که ابزاری ساده و پیشگیرانه برای بررسی علائم احتمالی آپنه خواب است. ویژگی Heart Rate Monitoring نیز به‌صورت لحظه‌ای وضعیت ضربان قلب را زیرنظر دارد و در صورت بروز هرگونه اختلال یا عارضه در فرایند گردش خون، به کاربر هشدار می‌دهد.

همچنین، با دریافت هشدار ضربان قلب نامنظم (IHRN)، هرگونه تپش قلب غیرعادی که نشان‌دهنده «فیبریلاسیون دهلیزی» (AFib) است مشخص می‌شود. علاوه بر این، امکان ثبت نوار قلب و نظارت‌بر فشار خون همانند گذشته در این ساعت هوشمند با استفاده از حسگر ECG وجود دارد.

از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزاری گلکسی واچ ۷ می‌توان به پوسته‌ی One UI Watch ۶.۰ مبتنی‌بر WearOS ۵.۰ و ورود هوش مصنوعی Galaxy AI اشاره کرد که هنگام دریافت پیام، با تجربه و تحلیل مکالمات قبلی، پاسخ‌های سریع هوشمند به‌کاربر پیشنهاد می‌دهد. همچنین، با دو بار کشیدن دو انگشت به سمت هم می‌توان ساعت را کنترل کرد. با استفاده از Samsung Wallet نیز می‌توان پرداخت‌ها را به‌وسیله‌ی گلکسی واچ انجام داد و به شناسه‌های دیجیتال دسترسی داشت.

سخت‌افزار

حرف اصلی گلکسی واچ ۷ در زمینه‌ی سخت‌افزار و عملکرد است. سامسونگ در گلکسی واچ ۷ از تراشه‌ی اگزینوس W۱۰۰۰ استفاده می‌کند که تعداد هسته‌های آن به پنج عدد افزایش پیدا کرده و با لیتوگرافی سه‌نانومتری تولید می‌شود. در نتیجه، بهبود عملکرد چشمگیری را در این ساعت هوشمند شاهد هستیم، به‌طوری‌که می‌توان انتظار داشت که تراشه جدید در پردازش‌های تک‌هسته‌ای تا ۳٫۴ برابر و در پردازش‌های چندهسته‌ای تا ۳٫۷ برابر سریع‌تر باشد. سرعت اجرای اپ‌ها نیز به‌ادعای سازنده تا ۲٫۷ برابر بیشتر شده است.

تراشه‌ی مذکور به‌طور یکپارچه از ماژول گرافیکی Mali-G۶۸ MP۲، رم دو گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی که اکنون از ۱۶ به ۳۲ گیگابایت ارتقاء یافته است، استفاده می‌کند. از دیگر مشخصات این تراشه می‌توان به‌پشتیبانی‌از ویژگی ۲.۵D Always on Display اشاره کرد که نمایش واچ‌فیس‌ها در حالت AOD را از نظر کیفیت و وضوح بهبود داده است. گلکسی واچ ۷ همچنین به GPS دو فرکانسه (L۱ و L۵) مجهز شده است تا دقت موقعیت‌یابی و ثبت داده‌ها هنگام فعالیت‌های در محیط‌های باز را افزایش دهد.

باتری گلکسی واچ ۷ در هر دو سایز نسبت‌به گذشته تغییری نکرده و روی اعداد ۴۲۵ و ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت ثابت باقی مانده است؛ بنابراین تنها باید به بهبود‌های تراشه و نرم‌افزار برای افزایش عمر باتری بسنده کرد.

قیمت و تاریخ عرضه

قیمت ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ در ارزان‌ترین نسخه یعنی ۴۰ میلی‌متری (Wi-Fi) مشابه سال گذشته از ۳۰۰ دلار شروع می‌شود. برای خرید نسخه‌ی ۴۴ میلی‌متری باید ۳۰ دلار بیشتر پرداخت کنید. همچنین به‌میزان ۵۰ دلار به قیمت هریک از نسخه‌ها در صورت سفارش نسخه‌ی LTE افزوده خواهد شد. پیش‌فروش سری گلکسی واچ ۷ از ۱۰ جولای یعنی همین امروز آغاز خواهد شد و از تاریخ ۲۴ جولای (۳ مرداد ۱۴۰۳) رسما دردسترس عموم برای خرید قرار خواهد گرفت.

منبع: زومیت

نظر شما